پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » پاورپوینت  » پاورپوینت اصل ماهیت هماهنگی بین استراتژی، فرهنگ و ساختار
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

پاورپوینت اصل ماهیت هماهنگی بین استراتژی، فرهنگ و ساختار

تومان

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

قابلیت ویرایش: دارد

قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:

مارک مورگان، ویلیام مالک، ریمون ای لویت

ترجمه: دکتر سید محمد اعرابی و رحیم زارع

بسیاری از استراتژِی ها ، روی طراحی استراتژی هایی تمرکز دارند که متناسب با محیط خارجی باشد. آنها اهمیت کمتری به نقش مهم تناسب استراتژیکی با محیط داخلی می دهند.

قدرت فرهنگ

از آنجایی که تغییر فرهنگ در مقایسه با عناصر دیگر حوزه ماهیت، از همه مشکلتر است و در عین حال بیشترین کمک یا مانع را برای استراتژی ایجاد میکند، از بسیاری از جهات شاخص آرایش استراتژیک است.

رهبران شرکت قبل از تلاش برای برداشتن موانع تغییر ماهیت یک سازمان تثبیت شده ، باید به طور عمیق و بلند مدت در این مورد فکر کنند که آیا می توانند استراتژی های جذابی برای صنایع و بازارهایشان شناسایی کنند که در آرایش نسبتا مناسب با فرهنگ فعلی باشد.

اصل ماهیت هماهنگی اعرابی

گونه شناسی فرهنگ

در این حوزه بر اساس تا کید نسبی اعضا سازمان روی چهار نوع مختلف ارزش چهار نوع فرهنگ محوری قابل شناسایی است: به تقلید از ویلیام اشنایدر این چهار نوع عبارتند از:

شایستگی

– همکاری

– -ترویجی

—- کنترلی

 

در صورت لزوم، با چالش تغییر فرهنگ گلاویز شوید

دور نمای چند دهه گذشته شرکتها، نشان می دهد که نمونه های کمی توانسته اند یک تغییر عمده در فرهنگ یک سازمان بزرگ و با سابقه ایجاد کنند. سه وضعیت در تمام این موارد وجود داشته است:

-اول، رهبر یک فرد سخنور است که ارزش های محوری او آینه تمام نمای ارزش هایی است که او تلاش میکند تا ایجاد کند. اعتبار شخصی مدیر، به عنوان یک عامل حیاتی برای پذیرش تغییر توسط کامندان او به شمار می آید.

 

رسمی سازی ماتریس

در سازمان های ماتریسی چند گانه ، بسیاری از افراد به دو یا چند مدیر گزارش می دهند و هر یک از این مدیران دارای مجموعه خاصی از اهداف وظیفه ای، تولیدی، منطقه ای، مشتری، و معیارهای متفاوت ارزیابی عملکرد در برابر اهداف خاص شان هستند.

این سازمان ها به سرمایه گذاری های پروژه ای منظم نیاز دارند تا سالم و مناسب بمانند

 

سرمایه گذاری در پروژه ها با هدف تنظیم توان ماتریس

زمانی که یک ساختار سازمانی با استراتژی و فرهنگ خود دچار ناهمگونی گردد، تنظیم توان ماتریس در هر کجای طیف ساختاری، از یک ساختار سلسله مراتبی وظیفه ای تک بعدی تا یک ماتریس ضعیف، ماتریس متوازن، و ماتریس قوی، تا یک سلسله مراتب تولیدی نسبتا آسان است.

 

رتبه بندی سازمان

آرایش مناسب فرهنگ ، ساختار و استراتژی، کار آسانی نیست. شناخت موقعیتی اولین گام در شناخت آن چیزی است که شما مجبورید با آن کار کنید و جایی است که شما باید سرمایه گذاری بیشتری کنید تا یک محیط طبیعی مناسب تری ایجاد گردد.

ابزارهای رتبه بندی ذیل می توانند نقاط اهرمی (نیروهای) سازمان را نشان دهد.

  • اندازه گیری فرهنگ

در یک مقیاس 1 تا 10، عدد 1 نشانگر به ندرت درست و عدد 5 نشانگر گاهی اوقات درست است. عدد 10 نیز به معناری تقریبا همیشه درست در نظر بگیرید.

  • اندازه گیری ساختار

در یک مقیاس 1 تا 10، عدد 1 نشانگر به ندرت درست و عدد 5 نشانگر گاهی اوقات درست است. عدد 10 را نیز به معنای تقریبا همیشه درست در نظر بگیرید.

اصل ماهیت هماهنگی اعرابی

لینک دانلود

تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

كلمات كليدي :

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.