سه کلیک

با 3 کلیک خرید کنید

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » اقدام پژوهی  » اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم؟
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم؟

خرید آنلاین
3000 تومان

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم  را حل کنم؟بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات ۲۴

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده

 اینجانب … چند سالی است که  بعنوان … اختلالات یادگیری..  با دانش آموزان … با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی  از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز اختلالات ، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت.        وی کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که در مورد وی توسط خودم و همکارانم انجام دادم در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.     پس از مطالعه و بررسی فراوان، روش های ویژه ای را برای بهبود وضعیت او به کار بستم. و از مربیان مرکز نیز بخصوص خانم لیلا کریمی همکاری خواستم. راه حل های مختلف را آزمایش کردیم. بهترین راه این بود که نوآوری های آموزشی را به کار ببریم و با استفاده از فناوری نو اختلالات یادگیری مریم را حل کنم. بنابراین از خانم کریمی خواستم که در بهبود مشکل مریم از روش IT استفاده کند . و خودم نیز راهکار های مختلف را به وی می دادم.      با تلاش فراوان توانستم به نتیجه مطلوب برسم. به طوری که پیشرفت مریم بسیار چشمگیر بود. او نه تنها در درس ریاضی و بخوانیم پیشرفت بسیار زیادی داشت بلکه مشکلات رفتاری او نیز به کلی رفع گردید و همانند سایر دانش آموزان در فعالیت های کلاسی اش شرکت می کرد.     نتیجه ای که در نهایت به دست آمد این بود که: توانستم اختلالات یادگیری (دیسلکسی ) مریم را با کمک همکارم و با استفاده از روش تدریس مبتنی بر IT حل کنم و از او دانش آموزی فعال و علاقمند بسازم.

توصیف وضعیت موجود

 اینجانب … شهرستان .. مدت … سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و در طول این مدت . سال در پست … انجام وظیفه نموده ام. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم که یکی از دانش آموزان به نام مریم که به این مرکز معرفی شده بود، دارای علائمی از قبیل بی علاقگی به مدرسه، ترس از مدرسه، همکاری نکردن با معلم، انجام ندادن تکالیف درسی به طور منظم، ضعف درسی، گوشه گیری و انزوا طلبی می باشد که نشاندهنده وجود اختلالات رفتاری و درسی در این دانش آموز بود. او دور از پدر و مادرش زندگی می کرد دوری از پدر و مادر باعث بروز مشکلات روحی و عاطفی شده بود که بر اختلالات یادگیری او می افزود. آن ها به دلیل فقر اقتصادی ازوسایل ساده رفاهی محروم بودند. او برای ورود به مدرسه مورد سنجش قرار نگرفته بود. او کودکی خجالتی، مضطرب، افسرده و نگران بود. دستانش همیشه از عرق خیس بود. او با کسی ارتباط برقرار نمی کرد و حتی با همکلاسی هایش هم دوست نبود. هنگام صحبت کردن همیشه ترس داشت و خیلی آهسته و لرزان صحبت می کرد.      ابتدا فکر کردم که او مشکل بینایی دارد. به همراهی مدیر مدرسه اش  او را به مرکز بهداشت فرستادیم تا مورد آزمایش بینایی سنجی و شنوایی سنجی قرار گیرد. در هر دو مورد مشکلی نداشت. بعد از آن به نظرم رسید که خجالتی است و نمی خواهد در جمع صحبت کند. از او خواستم که فقط برای من صحبت کند و باز او جواب می داد که در تصویر چیزی نمی بینددر نوشتن هم بسیار مشکل داشت و ساده ترین علایم موجود در کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد.

فهرست:

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

معلم با استفاده از فناوری در کلاس درس می تواند این شرایط را فراهمکند:

توصیف وضعیت موجود

گردآوری اطلاعات(شواهد ۱)

یافته های تحقیق

چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری

روش مشاهده

روش مصاحبه

روش استفاده از آزمون های روانی

راه های درمان اختلالات یادگیری

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری

اجرای راه حل

تمرین یک:

تمرین دوم:

تمرین سوم:

نقش لپ تاب در آموزش کودکان بر اساس گزارش سازمان ملل

چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب

گرد آوری شواهد دو

تجزیه و تحلیل نتایج

مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموز  قبل و بعد از اقدام

ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع مورد استفاده:

خرید آنلاین
3000 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.