پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » اقدام پژوهی  » اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی مریم را حل كنم؟
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی مریم را حل كنم؟

خرید آنلاین
3000 تومان

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی مریم  را حل كنم؟بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات 24

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده

 اینجانب … چند سالی است که  بعنوان … اختلالات یادگیری..  با دانش آموزان … با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال یکی  از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز اختلالات ، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت.        وی كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه در مورد وی توسط خودم و همکارانم انجام دادم در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.     پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. و از مربیان مرکز نیز بخصوص خانم لیلا کریمی همکاری خواستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردیم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببریم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري مریم را حل كنم. بنابراين از خانم کریمی خواستم که در بهبود مشکل مریم از روش IT استفاده کند . و خودم نیز راهکار های مختلف را به وی می دادم.      با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت مریم بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي اش شركت مي كرد.     نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي ) مریم را با كمك همکارم و با استفاده از روش تدريس مبتني بر IT حل كنم و از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم.

توصيف وضعيت موجود

 اینجانب … شهرستان .. مدت … سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و در طول این مدت . سال در پست … انجام وظیفه نموده ام. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم كه يكي از دانش آموزان به نام مریم که به این مرکز معرفی شده بود، داراي علائمي از قبيل بي علاقگي به مدرسه، ترس از مدرسه، همكاري نكردن با معلم، انجام ندادن تكاليف درسي به طور منظم، ضعف درسي، گوشه گيري و انزوا طلبي مي باشد كه نشاندهنده وجود اختلالات رفتاري و درسي در اين دانش آموز بود. او دور از پدر و مادرش زندگي مي كرد دوري از پدر و مادر باعث بروز مشكلات روحي و عاطفي شده بود كه بر اختلالات يادگيري او مي افزود. آن ها به دليل فقر اقتصادي ازوسايل ساده رفاهي محروم بودند. او براي ورود به مدرسه مورد سنجش قرار نگرفته بود. او كودكي خجالتي، مضطرب، افسرده و نگران بود. دستانش هميشه از عرق خيس بود. او با كسي ارتباط برقرار نمي كرد و حتي با همكلاسي هايش هم دوست نبود. هنگام صحبت كردن هميشه ترس داشت و خيلي آهسته و لرزان صحبت مي كرد.      ابتدا فكر كردم كه او مشكل بينايي دارد. به همراهي مدير مدرسه اش  او را به مركز بهداشت فرستاديم تا مورد آزمايش بينايي سنجي و شنوايي سنجي قرار گيرد. در هر دو مورد مشكلي نداشت. بعد از آن به نظرم رسيد كه خجالتي است و نمي خواهد در جمع صحبت كند. از او خواستم كه فقط براي من صحبت كند و باز او جواب مي داد كه در تصوير چيزي نمي بينددر نوشتن هم بسيار مشكل داشت و ساده ترين علايم موجود در كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد.

فهرست:

چكيده

مقدمه

بیان مسئله

معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهمكند:

توصيف وضعيت موجود

گردآوري اطلاعات(شواهد 1)

یافته های تحقیق

چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري

روش مشاهده

روش مصاحبه

روش استفاده از آزمون هاي رواني

راه هاي درمان اختلالات يادگيري

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري

اجراي راه حل

تمرين يك:

تمرين دوم:

تمرين سوم:

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب

گرد آوری شواهد دو

تجزيه و تحليل نتايج

مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموز  قبل و بعد از اقدام

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع مورد استفاده:

خرید آنلاین
3000 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.