پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » گزارش تخصصی  » گزارش تخصصی دبیر ریاضی دبیرستان
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

گزارش تخصصی دبیر ریاضی دبیرستان

خرید آنلاین
3000 تومان

فرمت فایل: ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 28 صفحه

عنوان::

برطرف کردن ضعف  پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی با استفاده از راه حل های مناسب

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه (بیان کلی موضوع و گزارش ) 6

اهداف گزارش : 7

هدف اصلی : 7

اهداف فرعی : 7

ارزیابی از وضع موجود. 7

گردآوری اطلاعات راجع به موضوع گزارش : 8

الف) مشاهده: 8

اولین گام جهت پیدا کردن دلایل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود . 8

ب) مصاحبه: 9

ج) پرسشنامه: 9

موانع یادگیری مفاهیم ریاضی : 10

مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی.. 10

الف) عوامل ضعف آموزش درس رياضي كه مربوط به محتواي كتاب‌هاي درسي ابتدايي مي‌باشد. 10

1ـ محدوديت زمان: 11

2ـ محدودكردن معلم در انتخاب محتوا و فعاليت مناسب.. 11

3ـ عدم هماهنگي در ارائه مطالب محتواي درس: 12

4ـ  محتوای کتب درسی.. 12

ب) عوامل ضعف آموزش رياضي مربوط به خود دانش‌آموز 12

ج) عوامل ضعف آموزش رياضي مربوط به روش‌هاي آموزش: 14

د) علل ضعف آموزش رياضي كه مربوط به معلمان است: 16

هـ) چند عامل ديگر از عوامل ضعف آموزش رياضي.. 18

1ـ نقش فضا و مكان: 18

2ـ نقش خانواده: 18

3ـ كلاس‌هاي خصوصي: 18

4ـ در اختيارنبودن يافته‌هاي علمي رياضي: 19

5ـ كمبود تكنولوژي: 19

6ـ عدم توجه به طرحواره‌ در تدريس و طراحي يك مفهوم. 19

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 19

ارائه راه حل. 20

  1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری.. 21
  2. ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی.. 21

3- ايجاد انگيزه در دانش آموزان. 21

4 – مشاركت دانش آموز مهم ترين روش ايجاد انگيزه 22

6- برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر. 23

7 – روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس… 23

انتخاب راه حل‌ها 23

چگونگی اجرای راه های جدید : 24

ارزیابی بعد از اجرای راه حل. 25

1 – نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای : 25

2 – نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هدسه تحلیلی.. 25

3 – حالات دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل. 25

ارزشيابي واعتباربخشي.. 26

نقاط ضعف : 27

نقاط قوت : 27

نتیجه گیری.. 27

فهرست منابع و مآخذ. 28

 

چکیده

 تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع دبیرستان نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی دروس ریاضیات (جبر و هندسه تحلیلی ) دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث این دروس  نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس من در دبیرستان …………………….  که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این مدرسه نیزدر یادگیری مفاهیم جبر و هندسه تحلیلی مشکل داشتند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای چند سال سابقه مدیریت و تدریس درپایه های مختلف آموزشگاه های دیگربوده است . دیگر دانش آموزان سال های گذشته نیز همین مشکل یادگیری را داشتند .  به همین جهت تصمیم گرفتم دلایل بوجود آمدن این مشکل را پیدا کرده و برای آن راه حل هایی در نظر بگیرم . با شواهدی که بنده بدست آوردم به این نتیجه رسیدم ، که مشکل یادگیری این دانش آموزان مربوط به ضعف پایه ای درس ریاضی در سال های قبل بود و بنده با راه حل هایی که در نظر گرفتم مشکلات دانش آموزان را حل کردم .

خرید آنلاین
3000 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.