پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » پرسشنامه  » دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب اجرای استراتژی ،اصل ماهیت نوشته مارک مورگان و ترجمه دکتر اعرابی
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب اجرای استراتژی ،اصل ماهیت نوشته مارک مورگان و ترجمه دکتر اعرابی

خرید آنلاین
6900 تومان

تعداد اسلاید: 24 اسلاید قابل ویرایش

 

فصل سوم

اصل ماهیت

هماهنگی بین استراتژی، فرهنگ و ساختار

 

مارک مورگان، ویلیام مالک، ریمون ای لویت

ترجمه: دکتر سید محمد اعرابی و رحیم زارع

 

حوزه ماهیت، استراتژی، ساختار و فرهنگ تمامی جنبه های مهم محیط داخلی یک سازمان را به هم پیوند میدهد. از میان این سه، اداره کردن فرهنگ بسیار مشکل است. بنابراین ضرورت دارد هنگام تعیین استراتژی و ساختار، هم فرهنگ موجود و هم فرهنگ مطلوب مورد توجه قرار گیرد. رهبران تیزبین می بینند که باید یا استراتژی متناسب با فرهنگ موجود انتخاب کنند یا سرمایه گذاری بزرگی برای اصلاح یا ایجاد فرهنگ های جدید بنمایند.

ساختار و فرهنگ را می توان به عنوان مجموعه ای از قوانین رسمی ( تدوین شده و مکتوب)  و غیر رسمی (نانوشته و تدوین نشده) در مورد نحوه رفتار افراد در یک سازمان در نظر گرفت.

یک اهرم قوی برای تغییر فرهنگ ، تغییر ساختار سازمان است که قوانین گروه بندی ها و روابط گزارش دهی را برای تعیین نحوه جریان اطلاعات، اختیار، و منابع بین اشخاص و واحدهای کسب و کار، تعریف میکند.

 

قدرت فرهنگ

از آنجایی که تغییر فرهنگ در مقایسه با عناصر دیگر حوزه ماهیت، از همه مشکلتر است و در عین حال بیشترین کمک یا مانع را برای استراتژی ایجاد میکند، از بسیاری از جهات شاخص آرایش استراتژیک است. رهبران شرکت قبل از تلاش برای برداشتن موانع تغییر ماهیت یک سازمان تثبیت شده ، باید به طور عمیق و بلند مدت در این مورد فکر کنند که آیا می توانند استراتژی های جذابی برای صنایع و بازارهایشان شناسایی کنند که در آرایش نسبتا مناسب با فرهنگ فعلی باشد.

فرهنگ سازمانی، شامل مجموعه ای از رهنمودها به شکل قوانین نانوشته در مورد رفتار مناسب است. این مجموعه قالب ها و الگوهای شناختی ، کمک می کند تا افراد، محیط اطرافشان را به همراه رفتار افراد دیگردر محیط کاری خود حس کنند. یک فرهنگ قوی به کارمندان کمک میکند تا درک کنند چه نوع رفتارهایی ارزشی است، و کدامیک در زمان اتخاذ یک تصمیم یا اقدام خاص برای تقویت یک یا چند پیامد ارزشمند ، مورد تاکید قرار میگیرد و کدامیک تاکید نمیشود.

فرهنگ ترویجی، برای استخدام، بازآموزی، و غنی سازی کارمندان بسیار خلاق برای تولید محصولات کم نظیر، ارزش قائل است. شرکتهای رسانه ای ، آزانش های تبلیغاتی و مشاوران بوتیک ها ، نمونه بارز فرهنگ های ترویجی هستند. مسیر شغلی از پایین به بالای شرکت اچ پی، و تصمیم گیری جمعی، یک نمونه عالی از یک فرهنگ ترویجی در کار است.

 

یک فرهنگ کنترلی، برای شرکتهایی مهم است که در کسب و کارهای کالای اشباع شده، صنایع خدماتی اشباع شده از قبیل حسابداری یا صنایع عام المنفعه مثل برق و آب فعالیت دارند.یعنی جایی که حاشیه های سود، کوچک است و تولید محصولات استاندارد قابل اتکا با هزینه های پایین، کلید موفقیت است. شرکت کامپگ، یک فرهنگ کنترل قوی در حوزه کامپیوترهای شخصی و سرور را توسعه داده است.

 

بر اساس نظر جفری مور، یک فرهنگ سازمانی می تواند بر اساس انواع ارزش های مورد احترام آن و انواع افراد، فعالیتها، و کامیابی های مورد تقدیرش، تعریف شود. فرهنگ تعیین میکند که چگونه یک سازمان اولویت هایش، انواع سوالات مورد نظرش و سبک رهبری مناسبش را تنظیم کند.

در صورت لزوم، با چالش تغییر فرهنگ گلاویز شوید

 

دور نمای چند دهه گذشته شرکتها، نشان می دهد که نمونه های کمی توانسته اند یک تغییر عمده در فرهنگ یک سازمان بزرگ و با سابقه ایجاد کنند. سه وضعیت در تمام این موارد وجود داشته است:

 

اول، رهبر یک فرد سخنور است که ارزش های محوری او آینه تمام نمای ارزش هایی است که او تلاش میکند تا ایجاد کند. اعتبار شخصی مدیر، به عنوان یک عامل حیاتی برای پذیرش تغییر توسط کامندان او به شمار می آید.
دوم، کارمندان باید متقاعد شوند که فرهنگ فعلی آن قدر با محیط متغیر صنعت ناهماهنگی دارد که ادامه و اصرار به حفظ ازش های فرهنگی موجود، باعث ناکامی سازمان خواهد شد.
سوم، رهبران سازمان باید در پروژه ها و برنامه هایی سرمایه گذاری کنند که محیط داخلی را شکل دهی و آرایش دهی مجدد نماید. این پروژه های می تواند شامل تغییر رهبری و ساختار واحدهای تجاری(کسب و کار) و استفاده از مدیرانی باشد که نمونه های بارز مجموعه ارزش های فرهنگی جدید مورد نظر هستند.

 

مزایای ماتریس قوی

* از همه مهمتر، ماتریس قوی، هماهنگی بین رشته ای (حوزه های تخصصی) را بهینه می کند، که این باعث می شود تا واکنش پذیری به نیازمندی های متغیر مشتری و بازار افزایش یاید.

دوم، یک ماتریس قوی، باعث می شود تا یک مدیر به راحتی انگیزه های کارکنان را به ارزش های مشتری گره بزند، خروجی های پروژه را به نتایج استراتژیک متصل کند. از آنجایی که اکثر کارکنان روی یک خط تولید یا پروژه، به مدت طولانی روی یک پروژه کار می کنند انگیزه های عملکردی آنها با اهداف و ارزش های مشتری در پروژه پیوند می خورد و این باعث می شود تا اهداف فردی و گروهی در راستای الزامات مشتری قرار گیرد.
سوم، یک ساختار ماتریسی قوی، باعث آموزش و ایجاد زمینه ای برای توسعه دیدگاه و ظرفیت های مدیریتی سازمان میگردد. این ساختار، یک دیدگاه کلی تری از نیازهای مشتری و راه حلهای فنی در مقابل دیدگان متخصصان قرار می دهد. مدیران تولید یا پروژه با پرسنل فنی اختصاصی کار می کنند. بنابراین، آنها نقشی معادل مدیر یک بخش کوچک شرکت ایفا می کنند. این کمک میکند تا توان و ظرفیت رهبری مدیران خط تولید و پروژه و متخصصانفنیزیردستشان، پرورش یابد. موضوعی که اگر آنها در داخل بخش های وظیفه ای مسقر می شدند، از چشم مدیران ارشد دور می ماند.
برای تحقق استراتژی حرکت از ساخت برای فروش به سفارش برای ساخت، شرکتها باید از ساختار ماتریس ضعیف به سمت ساختار ماتریس قوی حرکت کنند تا بتوانند به سرعت منابع سازمانی را در جهت ارضای نیازهای منحصربه فرد و متغیر مشتری هدایت کنند. همان ساختاری که لوئیس گرستنر در شرکت آی.بی.ام ایجاد کرد.

 

 

آرایش محرک ها با استراتژی و ساختار

آخرین اهرم ساختاری که باید به طور داخلی آرایش داده شود مجموعه محرک های کارمندان و مدیران است. علاوه بر این، سیستم های پاداش برای هر واحد کسب و کار وظیفه ای، پروژه ای، تولید و جغرافیایی، باید به دقت آرایش شوند به طوری که مدیرانی که کارهای درست به شیوه صحیح انجام می دهند، باید به ازای آن اعتبار (مادی و معنوی) دریافت کنند.

از شواهد محکم در این زمینه مدارک موجود در شرکت بی پی در مورد ایمنی کارکنان است.

 

در آرایش ساختار و فرهنگ سازمانی در برابر استراتژی، مدیران باید توجه زیادی به سیستم های ارزیابی عملکرد داشته باشند به طوری که محرک های فردی با معیارهای استراتژیک در تمام سطوح سازمان و برای هر یک از ابعاد عملکرد در ساختارهای ماتریسی چند بعدی، ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

خرید آنلاین
6900 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.