no-img
3 کلیک

گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت موجود | 3 کلیک


3 کلیک

ادامه مطلب

گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت موجود
zip
فوریه 24, 2017
4200 تومان – خرید
4200 : تومان

گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت موجود


با فرمت word و در 140 صفحه

فهرست برخی مطالب:

مقدمه

بيان مسئله

اهميت و ضرورت تحقيق

تعاریف عملیاتی

 (ادبیات و پیشینه پژوهش)

ب) ويژگي­هاي عمده شخصيتي که بر رفتار سازمان اثر مي­گذارد

2)ارتباطات درون سازمان

انواع ارتباط در درون سازمان ها

  • کاستي­هاي سلسله مراتب اختيارات سازمان:

محدوديت تصميم­گيري عقلاني

اهميت برنامه­ريزي

5) آموزش و پرورش1 و اهميت آن:

2)جوّ سازمانی و انواع آن:     

3) رضايت شغلي:

کارهايي که هماورد طلب هستند

يکساني حقوق و مزايا

شرايط مناسب کاري

همکاري مساعد

تناسب شغلي فرد را نبايد فراموش کرد

اثرات رضايت شغلي بر عملکرد معلمان

شيوه هاي ابراز نارضايتي شغلی

مدرسه و فضاهاي آموزشي

پيشينه پژوهش

راهبردهای آموزشی

سبک های مختلف اداره کلاس درس

سبک مناسب اداره کلاس درس

راهکارهای اصلاحی

استفاده از روش ها و اصول تغییر رفتار در اداره کلاس درس

انواع تقویت کننده های مثبت:

انواع تقویت کننده های منفی:

روش های نگهداری رفتارهای مطلوب

رقیق کردن برنامه تقویتی:

روش های منفی کاهش رفتار

مشکلات ناشی از کاربرد تنبیه:

پيشنهادهايي درباره مديريت كلاس

 عمل كنيد، تنها واكنش نشان ندهيد

 مسئوليت ها را واگذار كنيد

 عقب بايستيد و به ديگران فرصت بدهيد

 آرام ، خونسرد و حرفه اي برخورد كنيد

 به دانش آموزان توجه كنيد و اين توجه را نشان دهيد

 رفتارهاي خوب و مطلوب دانش آموزان را در نظر بگيريد

 از تجربه هاي همكارانتان استفاده كنيد

 پيامدهاي منطقي، طبيعي و تدبيري رفتارها را در نظر بگيريد

 به طور انفرادي تاديب كنيد

 دانش آموزان مشكل آفرين خود را با دانش آموزان كلاس ديگر جابه جا كنيد

 تفاوتهاي فردي دانش آموزان را در نظر بگيريد

 قانون را اجرا كنيد، دليل تراشي را نپذيريد

 محيط كلاس را به نحو مطلوبي سازماندهي كنيد

 اساس و ريشه رفتارهاي نامطلوب را از بين ببريد

 ارتباطات چشمي را دست كم نگيريد

 سوء رفتارهاي خاص را دقيق مشخص كنيد و به آن عنوان كلي ندهيد

 نشان دهيد كه از آنچه در كلاس جريان دارد، آگاه هستيد

 به رفتارهاي طبيعي جنبه قانوني بدهيد

 دانش آموزان را با احترام صدا كنيد

 نام دانش آموزان را به خاطر بسپاريد

 انتظارات خود و نيازهاي دانش آموزان را باهم در نظر بگيريد

 نتايج تكاليف و امتحانات را زود اعلام كنيد

 به قوانين و رويه ها توجه كنيد

 قبل از شروع درس، حواس دانش آموزان را متمركز كنيد

 دانش آموزان را متعجب و غافلگير كنيد

 سرحال و خوشرو باشيد

 به دانش آموزان فرصت فكر كردن بدهيد

 دانش آموزان را در پيدا كردن راه حل مشكلاتشان ياري كنيد

تاثیر ویژگی های شخصیتی وعلمی معلم بر تدریس ومدیریت رفتارکلاسی وی

دیدگاه مکتب کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه علمی )

گروه درس نگر را نیز میتوان به دو گروه کوچکتر درس نگر علمی و درس نگر فلسفی تقسیم کرد.

دیدگاه مکتب نئو کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه شخصیتی)

تاثیر شخصیت علمی معلم بر فرایند تدریس

مدیریت ترکیبی و بهره گیری از هر دو سبک رفتاری در مدیریت رفتار کلاسی

شبکه مدیریت یا سبک های رفتار کلاسی از نظر کمی و کیفی

رفتارهای مطلوب و نامطلوب دانش آموزان و رسالت معلم از جنبه پرورشی

ويژگيهايي كه بر اساس آن رفتار تعريف مي‌شوند از اين قرار است :

روشهای افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

ب)روش تقويت منفي براي افزايش رفتارهاي مطلوب

تأثیر انتظارات معلم

ويژگي هاي اقدام‌پژوهي

چارچوب عمل دراقدام‌پژوهي

(بحث ونتیجه گیری)

پیشنهادات

الف) پیشنهادات کاربردی

ب) پیشنهادهای پژوهشی

منابع و مآخذ



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.