پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » اقدام پژوهی  » چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم

خرید آنلاین
3000 تومان

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم .بافرمت ورد وقابل ویرایش

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

 چكيده :

سالهاست كه در مدرسه ي ابتدايي مشغول به تدريس هستم  . متأسفانه در اين مدّت  با شاگردان مشكل دار بسياري  مواجه بودم و هر سال با تجربه بيش از قبل سعي در رفع يا كاهش آن نموده ام . امسال هم مثل هر سال از بين 36 نفر دانش آموزم حدود ده نفر آن ها  داراي مشكل ضعيف يا حاد بودند كه در پي رفع نسبي هر يك برآمدم . شرح يكي ازموارد به اين صورت بود . مريم دختري بي نظم و حواس پرتي بود كه با انجام حركات ناشي باعث اذيّت و آزار ديگران بود  . من پس از مشاهده و مصاحبه با ديگران متوجّه از هم گسيختگي خانواده و محيط زندگي او شدم و با صحبت با مادر و نامادري او و ديگران در پي رفع ناامني و ترس و اختلالات رفتاري و اخلاقي او بر آمدم . پس از مطالعه و بررسي  و همفكري باهمكاران و ديگران و درپيش گرفتن روش هاي مناسب موفّق به كاهش اختلالات رفتاري و اخلاقي او شدم .

   توصيف وضع موجود :

الف : معرّفي پژوهشگر : ………………. ،  آموزگار پايه ي       شاغل در آموزشگاه ……….. ، داراي ….. سال سابقه رسمی كه…..  سال  مدرك        دارم . و………………………….  ب- معرّفي آموزشگاه : مدرسه اي كه امسال در آن مشغول به تدريس هستم ، جديد تأسيس و در نيمه دوم …. تأسيس و شروع به كار شده است  ،‌ با زير بناي 2500 مترمربع ، 12 باب كلاس ، 8 باب اتاق اداري ، 4 سالن و آزمايشگاه و يك باب كتابخانه ، 1800 مترمربع زير بناي اصلي ساختمان ( دو طبقه آموزشي و طبقه هم كف اداري و زير زمين مجهز به آزمايشگاه و كتابخانه و انبار )  و حياط آن مجهز به زمين ميني واليبال ،  بسكتبال وفوتبال مي باشد و فقط فاقد سالن ورزشي مي باشد .مدرسه ي ابتدايي……. شهرری ،  دخترانه ،  دو نوبته با320 نفر دانش آموزان و با ضميمه ي 50 نفر پيش دبستاني مشغول به تحصيل مي باشند .   ج – مورد مطالعه : مريم دختري 8 ساله داراي اندام متوسط با موهاي ژوليده و لباس هاي نامرتّب و كثيف و كفش هاي پاره ، انگشتان پايش پيداست ،  در كلاس دوّم مشغول به تحصيل است .  مريم به خاطر نداشتن تعادل رفتاري و برخورد مكرّر با بچّه ها و ريختن وسايل  آن ها ، باعث درگيري  مكرّر در كلاس و مدرسه و بيرون از محيط مدرسه است و اكثر اوقات دانش آموزان ديگرم  و بعضي از اولياء از او شاكي هستند . در محيط درس ، مخصوصاً موقع تدريس درس ، بدون اجازه ازجاي خود بلند مي شود و راه مي رود واكثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بي اساس مخل كلاس و يادگيري دانش آموزان ديگرم     مي شود و موجب ناراحتي من و ديگر دانش آموزانم است . به مدّت دو هفته رفتار مريم را به طور دقيق مشاهده كردم و سياهه ي رفتارش را نوشتم . شنبه 20 آبان، موقعي كه از دفتر آموزشگاه بيرون آمدم ، مريم را وسط راهرو در حال دويدن و جست و خيز ديدم تا چشمش به من افتاد به طرف كلاس دويد ، پس از ورود به كلاس و سلام و احوالپرسي با دانش آموزان درس را شروع كردم . موقع تدريس چندين بار مريم بي اجازه  به بهانه تراش كردن مداد يا ريختن آشغال در سطل زباله از جايش برخاست و هر بار با حواس پرتي وسايل بچّه ها را به عمد يا غير عمد روي زمين  ريخت . پس از تدريس جمع و تفريق هاي نظير ، از دانش آموزانم خواستم تا تمرين هاي كتاب را انجام دهند ، غير از چند دانش آموز ، كه مريم شامل آن ها بود ، بقيّه مشغول حل تمرينات بودند . مريم بي قرار با دانش آموزان جلويي يا پشتي يا بغل دستي‌ ، در حال حرف زدن يابدون اجازه به وسايل آن هادست مي زد كه با اعتراض آن ها مواجه     مي شد. زنگ فارسي ، كتاب فارسي را با اشكال و با هجي كردن كلمات خواند ( زمان خواندن همواره در حال تكان خوردن بود )  و همان بي نظمي هاي ساعت قبل در رفتار او را مشاهده كردم. زنگ هنر ، ورقه اي كه به او داده بودم خط خطي و كثيف كرده بود  و تصوير آدم را يك دست از سر تا پا تيره و پررنگ وبا يك رنگ ، رنگ آميزي  كرد . اصلاً حوصله و صبر و دقّت در كار را ندارد .  زنگ بعدي زنگ هديه هاي آسمان ، مريم مثل ساعات قبل ، ناآرام و بي حوصله ودر جنب و جوش بود ولي در فعاليت هاي گروهي و فعّال كلاس شركت نكرد بلكه  غير مستقيم با حرف زدن يا ريختن وسايل ديگران  باعث اذيّت و آزار آن ها شد وتمرينات كتاب كار را انجام نداد وقتي با اعتراض من مواجه شد آن را غلط و بدخط انجام داد . در روز هاي بعدي هم ، بي نظمي و اذيّت و آزار و بي قراري او تكرار و شكايت ديگر دانش آموزانم بيش از پيش شد.  چند روز پول زيادي  به مدرسه آورد و براي دانش آموزان ديگر  خوراكي خريد .بيشتر اوقات دروغ مي گويد .كيف دوستش را با كشيدن پاره كرد، نمي تواند با دقّت وسيله اي را جابه جا كند، آن ها را روي زمين مي اندازد يا به در و ديوار مي زند. يك روز زنگ تفريح كه به او اجازه دادم  سر كلاس بماند ، ‌زنگ بعدي  دو سه تا از شاگردان اظهار كردن كه خوراكي هايشان درون كيف نيست . هيچ دانش آموزي غير ازآن دانش آموزي (كه مادرش  اول سال ، دو سه بار از مريم شكايت كرده  بود ) و تا حدودي خصوصيات او را ، غير از حواس پرتي ، داراست با او بازي نمي كند . در كل دانش آموزي بي نظم ، حواس پرت (‌در موقع تدريس دروس مختلف مخصوصاً درس علوم ، متوجه حواس پرتي او شدم و وقتي از او درمورد مطالب گفته شده سؤال هايي كردم جواب هاي بي ربط به من تحويل داد . )  پرتحرك ، بي حوصله و  لج باز و اصلاً  به اعتراضات و  حرف هاي ديگران توجّه نمي كند  و انگار نه انگار كه با او هستم يا هستند. مريم روي هم رفته دختري تنها و سرخورده است كه با رفتن در تخيلات و رويا زندگي مي كند و شديداً احساس تنهايي و محبّت  مي كند ، اين موضوع در بيشتر اوقات كه بدون اجازه حرف مي زند و بي رويه تحرك و جنب و جوش دارد يا براي بچّه ها خواكي هاي گوناگون مي خرد ، مشهود است.  دانش آموز فوق از نظر وضعيت اقتصادي از وضع مطلوب و مناسب بر خورد نيست. شناسايي علّت :  مصاحبه اي با مادرناتني ،‌مادر ، و دايي و مادر همسايه و همكار پايه اوّل و معاون ومدير و چند دانش آموز ديگرم جداگانه انجام دادم .در تعبير و تفسير اين مصاحبه ها دريافتم كه سال پيش به علت اختلاف شديد خانوادگي( چند ساله )پدر و مادرش از هم جدا شده ( البتّه ديگران چند بار واسطه شده بودند ولي مادر او سر حرف خود و با اصرار زياد بدون گرفتن مهريه از همسرش جدا شده است و بعد از مدّتي مي خواست ،  سر زندگي خود برگردد كه شوهر سابقش به مي گويد :   هفته ديگر عروسي ام است و باعث آبروريزي نشو.  ) و مادر اصلي اش اكنون دانشجو است و پدر مريم را مقصر و از مادر ناتني دخترش تعريف و تمجيد مي كند. اكنون مريم پيش پدر و مادر ناتني  زندگي مي كند و هر هفته يا دو سه هفته ، پيش مادرش       مي رود. عادت زشت او اين است كه شب ها حتماً پيش و بين پدر و نامادري بخوابد و اظهار ترس از تنهايي خوابيدن دارد ،   شب اداري دارد و صبح با همان شلوارخيس و نجس به تمام اتاق ها مي رود و تمام وسايل را نجس مي كند و اصلاً به حرف ديگران اهميت نمي دهد. بيشتر اوقات در حال بازي در كوچه و خيابان است و اگر به او اجازه ندهند به مادر بزرگ و پدر بزرگ  ( در طبقه دوم همان ساختمان ساكن هستند )  پناه مي برد تا با گريه و زاري و التماس به او اجازه دهند تا در بيرون بازي كند. بر اساس صحبت هاي قبل از ازدواج پدرش با نامادريش ، تربيت مريم منحصراً برعهده ي نامادري است ( پدر ومادر بزرگ و پدربزرگ ناظرند ) كه تا اين زمان نتوانسته كه روي مريم اثر مثبت بگذارد .  ( اين مسأله به خاطر دوگانگي فرهنگ ها هم مي تواند باشد ، خصوصيات فرهنگي مادر و نامادري با هم خيلي فرق مي كند ، مادراصلي مطابق مد روز وتفريح ،  تحصيل  و …..است  ولي نامادري در قيد چادر  و فرايض ديني و طهارت و تميزي و … است . ) مريم در معرض دو نوع تربيت گوناگون نمي تواند راه خود را پيدا كند. با سؤال هاي مختلفي كه از مريم پرسيدم پي بردم كه از  هوش متوسطي برخودار است و دو مادرش را دوست دارد ولي از رفتار و تمايلات شخصي او كه بيشتر دوست دارد پيش مادر اصلي باشد تا منزل. علّت اصلي مشكل او را در نظام خانوادگي از هم پاشيده و دو گانگي فرهنگي و اخلاقي و عاطفي دو مادر او دانستم و در پي يافتن چاره بر آمدم .

فهرست مطالب

چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم    3 چكيده :    3 مقدمه :    4 بيان  مسأله :    6 توصيف وضع موجود :    7 ب- معرّفي آموزشگاه :    7 ج – مورد مطالعه :    7 شناسايي علّت :    9 گردآوري اطلاعات ( شواهد 1 )    11 پيشنهاد هايي براي ايجاد تغيير :    12 انتخاب راه حل :    13 چگونگي كاربرد راه حل : شواهد 2    14 نتيجه :    14 منابع :    18

خرید آنلاین
3000 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.