no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

پاورپوینت بن بست مذاکره دكتر محمد رضا شعبانعلي قابل ویرایش و اماده ارائه | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

پاورپوینت بن بست مذاکره دكتر محمد رضا شعبانعلي
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
نوامبر 30, 2018
9000 تومان – خرید
9000 : تومان

پاورپوینت بن بست مذاکره دكتر محمد رضا شعبانعلي


در پاورپوینت بن بست مذاکره

( بن بست در مذاکره)

نوشته دکتر محمدرضا شعبانعلی فصل هشتم و قابل ویرایش

وقتی طرفین احساس می کنند فضایی برای بحث و گفتگوی بیشتر وجود ندارد و بهتر است مذاکره در نقطه فعلی متوقف شود، بن بست بوجود آمده

پس از به بن بست رسیدن مذاکره، ارتباط موثر بین مذاکره کنندگان قطع شده و طرفین بیشتر وقت خود را به متهم کردن دیگری سپری میکنند. در یک جمله می توان گفت در این شرایط، تضاد منافع موجب میشود که طرفین فصل مشترکی برای گفتگو نداشته و رابطه متقابل سازنده، به تدریج تخریب شود.

محمدرضا شعبانعلي

شناخت بهتر از بن بست در مذاکرات

پاورپوینت بن بست مذاکره: برای مذاکره های رقابتی، به بن بست رسیدن مذاکره چندان غیر منتظره نیست. در موارد حاد ممکنه علاوه بر به نتیجه نرسیدن مذاکره، روابط انسانی بین طرفین هم خدشه دار شود.

 

تعریف و بررسی ”بن بست“ و نحوه بروز آن در مسیر مذاکره

-رسیدن به بن بست در مسیر مذاکره، ذاتا بد یا مخرب نیست ( اگرچه ممکنه چنین باشد)
– رسیدن به بن بست در مسیر مذاکره به معنی توقف مذاکره برای همیشه نیست. توقف مذاکره به این معنا که مذاکره را، با افراد فعلی، شرایط فعلی و یا مفاد فعلی نمی توان ادامه داد. در شرایطی که مذاکره متوقف می شود همیشه به گونه ای رفتار کنید که گویی مذاکره زمانی ادامه خواهد یافت.

 

محمدرضا شعبانعلي

6- عدم اصلاح برداشت ها در طول مذاکره

مذاکره کنندگان، در زمان شروع مذاکره ف از یکدیگر برداشتهایی دارند. این برداشت هی به احتمال بسیار زیاد به صورت کامل بر واقعیت منطبق نیست.اطلاعاتی که هر یک از طرفین در طول مذاکره به دست می آرند باید به منظور اصلاح این برداشت ها و نزدیک تر کردن آنها به واقعیت مورد استفاده قرار گیرد.محمدرضا شعبانعلي

 

ستراتژیهای خروج از بن بست

 

1- توافق بر روی قوانین و رویه ها

 

2- کاهش تنش و عقب نشینی هم زمان د طرف

 

3- بهبود دقت ارتباطات و تلاش برای درک دیدگاه طرف مقابل

 

4- کنترل کردن تعداد و ابعاد موضوعات مورد بحث

 

5- ایجاد یک زمینه مشترک که بتواند به عنوان مبنایی برای توافق قرار گیرد

 

6- افزایش جذابیت گزینه های پیش رو برای طرف مقابل

 

محمدرضا شعبانعلي

تمرکز بر روی اهداف برتر

اهداف برتر ( Superordinate goals )، اهدافی هستند که هر دو طرف در پی آن بوده و برای دستیابی به آن چاره ای جز همکاری ندارند. ممکنه در سازمانی بین بخش های مختلف ، تعارضات جدی وجود داشته باشد .

محتوای بن بست مذاکره

 دشمن مشترک

شکل دیگری از اهداف برتر ، وجود دشمن مشترک ( Common enemy ) است .

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *