no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

تجربیات معلمان 5 (جهت ارتقاء شغلی) | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

تجربیات معلمان 5 (جهت ارتقاء شغلی)
zip
آوریل 15, 2015
7000 تومان – خرید
7000 : تومان

تجربیات معلمان 5 (جهت ارتقاء شغلی)


توضیح : تجربیات مدون آموزگار ابتدایی برای ارتقای شغلی ارشد به خبره و خبره به عالی

فایل بصورت ورد(قابل تغییر در متن ) به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت

کاملا عالی و تضمین شده می باشد .(بالای ۵۰صفحه )

فهرست مطالب:

مقدمه

الف – حیطه وظایف بنده به عنوان آموزگار دوره ابتدایی :

اهداف بنده در تدریس در مقطع ابتدایی :

1-                      تجربیات تدریس

تجربه 1 : استفاده از طبیعت و گردش های علمی برای تدریس

تجربه 2 : اسم و فامیل

تجربه 3 : حل مشکل ضعف ریاضی در دانش آموزان و تبیین آن

خلاصه یافته های اولیه :

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :

چگونگی اجرای راه های جدید :

نتیجه از حل مشکلات ضعف دانش آموزان در درس ریاضی :

تبیین تجربه حل مشکل ضعف ریاضی دانش آموزان

تجربه 4 : حل مشکل بدخطی زهرا

راه حل هایی که بکاربردم تا مشکل دانش آموز حل شود

بنده از روش های زیر برای حل مشکل این دانش آموز استفاده کردم .

چالش های و مشکلات تدریس در دوره ابتدایی

تبیین تجربیات اینجانب :

تجربیات بنده از مشکلات خواندن دانش آموزان در دوره ابتدایی و راه حل هایی که اجرا نمودم

انواع اختلالات خواندن در دوره ابتدایی که با آنها مواجه بودم

روش هایی که برای درمان دانش اموزان با اختلال خواندن بکار بردم :

تبیین تجربه در خصوص دانش اموزان دیر آموز

راهکارهای آموزشی برای دانش آموزان مرزی حاصل تجربیاتم

تجربه اختلالات املایی دانش آموزان و راه حل های آن

شیوه های  پیشنهادی تدریس املا  :

20 راهبرد عملی جهت تقویت درس املا فارسی دانش آموزان ابتدایی:

تجربیات راهبردهای تشویق و تنبیه که در کلاس بکار می بردم :

1- تقویت مثبت:

2- تقویت منفی (یادگیری اجتنابی)

3)خاموشی:

2- تنبیه :

ظرافت های کاربرد تشویق و تنبیه در مدارس

پیامدهای زیانبار تنبیه:

تببین تجربه در خصوص دانش اموزان کمرو در کلاس

دانش آموز کمرو

●تعریف کمرویی

●مشخصه های رفتاری کودکان کمرو و گوشه گیر

●نشانه های دیگر

●سبب شناسی مشکل

●راهکارهایی برای معلمان

ارائه راهکارها و پیشنهادات در خصوص ایجاد انگیزه در دانش آموزان

نتيجه گيري

منابع

مقدمه

اینجانب       سال های زیادی است که در مقطع ابتدایی در مدارس شهرستان        مشغول به تدریس می باشم . در این سال های زیاد تجربیات زیادی از تدریس اندوخته ام که در این نوشتا قصد دارم آنها را بیان نمایم . ابتدا مقدمه ای در بیان اهمیت مقطع ابتدایی در زیر بیان می دارم .

         بدون شک در نظام آموزش و پرورش رسمی هر کشوری مقطع ابتدایی هم به لحاظ کمی یعنی تعداد معلمان و دانش آموزان و هم از لحاظ کیفی یعنی تاثیری که این دوره در موفقیت تحصیلی دانش آموزان در سراسر زندگی و دوران تحصیل دارد از اساسی ترین و مهمترین مقاطع تحصیلی است و به جرات می توان گفت هیچ یک از دوره های تحصیلی از چنین اهمیتی برخوردار نیستند.

اهميت دوره ابتدايي در جهت رشد و شكوفايي استعداد دانش آموزان تا اين اندازه اهميت دارد كه در تعريف نظام جديد آموزشي به دوره«اساس» نام گرفته است. به دليل اين اهميت و نقشي كه معلمان و مديران اين مقطع تحصيلي در رشد تربيتي و آموزشي دانش آموزان به عهده دارند تا دوره هاي تحصيلي آينده شكل بگيرد؛ لازم است كاركردهاي مهم اين دوره از نگاه فعاليت آموزشي و پرورشي شناخته شود تا جايگاه فعاليت مديران و معلمان مجال بررسي پيدا كند. از جمله كاركردهاي مهم اين مقطع تحصيلي مي توان به امور زير اشاره كرد:

رشد ارزش ها: دوره كودكي به واسطه روح مستعد و آماده فراگير براي آموختن، زمينه اي را ايجاد مي كند كه هر فعاليتي مانند نقشي بر سنگ ماندگار باقي بماند. تحويل گرفتن روح هاي مستعد دانش آموزان در مدارس ابتدايي اين فرصت طلايي را به معلمان و مديران اين مدارس مي دهد تا بهترين بهره را براي ظهور و تجلي ارزش ها در كودكان بگيرند.

رشد اجتماعي: جايگاه رشد اجتماعي در خصوصيات رفتاري قابل مشاهده است. هر رفتاري برمبناي ارزش هاي آموخته شده و شكل جسماني خاص خود در كودك ظاهر مي شود. ورود كودك به دبستان آميخته با رفتار خاصي است و اين وظيفه مدرسه است كه اين رفتار را تعديل يا الگوسازي كند و از اين طريق است كه تطابق رفتارها با ارزش هاي انساني و الهي امكان پذير مي شود.

رشد عقلاني: ذهن آماده دانش آ موز در ارتباط با روح و جسمش زمينه اي را ايجاد مي كند كه پايه اوليه آموزش در اين دوره تحصيلي مي شود. شايد بتوان مهم ترين نقش مدارس ابتدايي را در عقلاني كردن و ظهور تفكر در دانش آموزان به حساب آورد. فعاليتي كه اگر دقيق شناخته شود، زيربناي بسياري از فعاليت هاي ديگر خواهد بود. در اين بررسي نمي توان از كوشش ها و تلاش هاي بسياري از مدارس موفق در دوره ابتدايي كه مرهون مديران و معلمان موفق هستند چشم پوشي كرد، اگر چه اين قبيل فعاليت ها جاي تامل دارند.

در این نوشتار تجربیات حاصل از چند سال خدمت خود را به رشته تحریر درآورده و امیدوارم مورد استفاده همه همکاران قرا ر گیرد .



موضوعات :
ارتقا شغلی , معلمان

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.