no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی چگونه میتوانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟ | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه میتوانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟
zip
فوریه 16, 2017
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه میتوانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟


با فرمت word و در 43 صفحه

کامل

فهرست مطالب:

عنوان     ……………………………………………………………………………………………………. شماره صفحه

چکیده   ……………………………………………………………………………………………………                3

مقدمه   …………………………………………………………………………………………………….                  4

توصیف وضعیت موجود وبیان مسئله……………………………………………………………                 5

پیامد و ضرورت مسئله……………………………………………………………………………….                  6

جمع آوری اطلاعات (شواهد1)…………………………………………………………………….                   7

اختلال بی اعتنایی مقابله ای………………………………………………………………………                   9

سبب شناسی…………………………………………………………………………………………….                   10

درمان………………………………………………………………………………………………………..                  11

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها…………………………………………………………………                   19

شناسایی و انتخاب راه حل های موقتی……………………………………………………….                   21

اجرای راه حل های جدید………………………………………………………………………….                    21

جمع آوری اطلاعات (شواهد2)…………………………………………………………………                     29

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبارآن…………………………………………….                     38

تجدیدنظر و گزارش نهایی……………………………………………………………………….                      39

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………..                       39

توصیه ها و پیشنهادها…………………………………………………………………………..                         40

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………                      41

اختلال بی اعتنایی مقابله ای ،یکی از اختلالات دوران کودکی و نوجوانی می باشد،که در آن کودک مبتلا به آن رفتارهای متمردانه،ناسازگارانه یا خصمانه دربرابر منابع اقتدار نشان می دهد.

دراین پژوهش سعی کردم تا اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه،دانش آموز کلاس دوم رادرمان کنم .محدثه براساس DSM-IVدارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای می باشد.

در این پژوهش ،برای درمان این اختلال از روش های درمانی،کمک گرفته شد.یکی از روش های درمانی استفاده از آموزش والدینی بارکلی است و باعث افزایش مهارت والدین درتوجه انتخابی به رفتارهای کودک،بیان دستورات صحیح و واضحو به کار گیری تمرینات انضباطی موثر،شده است.ازدیگر روش های درمان برای محدثه آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی های گروهی ،پرورش استقلال،تقویت اعتماد به نفس و رفتاردرمانی فردی می باشد.

بااستفاده از پرسشنامه ی علائم مرضی کودکانCSI-4 ،آزمون اندریافت کودکانCAT

ومشاهدات طبیعی سعی در جمع آوری اطلاعات نمودم.روش های درمانی ذکر شده

رااجرانمودم.تجزیه وتحلیل اطلاعات از طریق ترسیم جدول،نمودار نیمرخ وفرم های مربوط به

تست های نام برده شده ،صورت گرفته است.بعد از اجرا،مشخص شد استفاده از روش های

 درمانی ،تاحدچشمگیری باعث بهبود و درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه شده

است.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.