no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی چگونه توانستم معلمين آموزشگاه را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس ترغيب نمايم | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم معلمين آموزشگاه را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس ترغيب نمايم
zip
آوریل 12, 2016
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم معلمين آموزشگاه را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس ترغيب نمايم


معرفی :

اقدام پژوهی چگونه توانستم معلمين آموزشگاه را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس ترغيب نمايم-  بصورت ورد و قابل ویرایش – تعداد صفحات  بیست و هشت صفحه ، قیمت 3000(سه هزار تومان) تومان

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده

یکی از استفاده های فناوري اطلاعات  که امروزه به صورت یک امر فراگیر تبدیل شده است استفاده از كامپيوتر و اینترنت می باشد، اما متاسفانه طبق ارقام ارائه شده توسط سایت های آماری مربوط به کاربران ایرانی، اکثریت افراد فقط از سرگرمی های این تکنولوژی عظیم استفاده می کنند. این در حالیست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته به دلیل جا افتادن مفهوم و دلیل استفاده از اینترنت و حتی استفاده اجباری از اینترنت برای کارهای روزمره برای عموم ،اینترنت به یک ابزار کمکی قدرتمند تبدیل شده است . اينجانب ……مدير ….. تصميم گرفتم در سال تحصيلي جديد معلمان آموزشگاه را به استفاده صحيح و همه جانبه از كامپيوتر و اينترنت علاقه مند سازم و آنان  را به سمتی سوق دهم که بتوانند از اینترنت در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با پرداخت هزینه اندک و صرفه جویی در وقت هر آنچه برای آنها مفید است بدست آورند؟چگونه از اینترنت برای انجام تحقیقات خود ، بدست آوردن نمونه سوالات امتحانی ،  نمونه سوالات کنکور ، نرم افزارهای آموزشی جذاب و رایگان استفاده کنند؟ چه سایت های معتبر هستند؟ چگونه می توان امنیت کامپیوتر خود را هنگام استفاده از اینترنت تضمین کرد؟و چرا باید تا حد ممکن  از موارد منفی استفاده از اینترنت دوری نمایند؟ شرایطی فراهم کردم تا خودشان نتیجه استفاده نادرستی را که دیگران انجام داده اند ببینند و تصمیم بگیرندو…  ارائه این اطلاعات که در زنگ هاي تفريح و بعضي اوقات در زنگ هاي فوق برنامه انجام می شد ، برای معلمان  بسیار جالب بود و هر جلسه مطالب را با اشتیاق زیاد پی گیری می نمودند ،و از نتیجه کار راضی بودند واز آن در کلاسهای خود استفاده نمودند،چون معتقد بودند این کارهم از نظر آموزشی و هم پرورشی برای دانش آموزان مفید است.

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله

اينجانب …… مدير آموزشگاه …. …. شهرستان…. بعد از گذشت چند صباحي از سال تحصيلي به تدريج ملاحظه مي نمودم كه معلمين آموزشگاه استفاده چنداني از كامپيوتر و اينترنت در راستاي تدريس و پيشبرد اهداف آموزشي نمي نمايند. و تعداد كمي از آن ها هستند كه براي تحقيق و پژوهش و ديگر ابزار آموزشي دست به تحقيق از اينترنت مي زنند.بنا بر اين براي تشويق و ترغيب معلمين آموزشگاه دست به اقداماتي زدم تا هرچه بيشتر بتوانم آن ها را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت علاقه مند سازم. بيش ترين چالش هايي كه با آن مواجه بودم پاره اي موانع احساسي بود كه خلاصه آن عبارتند از:     موانع بزرگ روانشناختي در ارتباط با به كارگيري IT و ICT؛     دشوار بودن تغيير باورهاي تربيتي و آموزشي زيربنايي؛     سختي تغيير ساختار «ريشه يافته در ذهن» در زمينه «هنر تدريس»؛     ترس در از دست دادن اختيارات و كنترل كلاس درس در معلمين؛     وجود مسايل و مشكلات موجود در آموزشگاه؛  اين عوامل، عوامل انساني بودند. به نظر مي رسيد كه IT و ICT تجربيات حرفه اي مرا تهديد مي كند. اما من سعي كردم كه با اعتماد به نفس كامل قدم در اين راه بگذارم. چرا كه عقيده دارم، معلمان فردا رويكردي نو براي كار خود و ديدگاهي جديد درباره معنا و مفهوم آموزش و يادگيري پيدا كنند. با وجود تمام مشكلات براي جهاني شدن آموزش در معلمان آموزشگاه خود را مهيا كردم. با اين ديدگاه كه با استفاده از فناوري IT مي توان يادگيري را پشتيباني و تسهيل كرد و محيطي مناسب براي هدايت آن فراهم ساخت و با اين تفكر كه IT و ICT به عنوان يك كاتاليزگر مي تواند شيوه هاي تفكر در مورد ياددهي –  يادگيري را فعال كند و موجب تغيير در كلاس هاي درس شود، شروع به كار نمودم. براي اين منظور بايد محتاطانه عمل مي كردم. بنابراين براي رسيدن به هدف مرحله مرحله عمل كردم.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.