no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی : چگونه توانستم فرهنگ حجاب و عفاف را در يكي از دانش آموزانم به نام سميرا نهادينه سازم؟ | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی : چگونه توانستم فرهنگ حجاب و عفاف را در يكي از دانش آموزانم به نام سميرا نهادينه سازم؟
zip
ژوئن 2, 2016
3500 تومان – خرید
3500 : تومان

اقدام پژوهی : چگونه توانستم فرهنگ حجاب و عفاف را در يكي از دانش آموزانم به نام سميرا نهادينه سازم؟


معرفی :

اقدام پژوهی :

چگونه توانستم فرهنگ حجاب و عفاف را در يكي از دانش آموزانم به نام سميرا نهادينه سازم؟

تعداد صفحات 22صفحه –  بصورت ورد و قابل ویرایش 

– فهرست مطالب در زیر آمده است :

چكيده :

مقدمه

بیان مساله :

معنای اصطلاحی حجاب:

مفهوم عفاف:

توصيف وضعیت موجود:

پیشینة تحقیق

الف – مطالعه تحقیقات انجام شده در زمینه حجاب دانش آموزان مدارس:

نتایج حاصله از این تحقیق نشان میدهد که :

تعاریف عملیاتی

اهمیت و ضرورت پژوهش

گرد شواهديك :

راه حل هاي پيشنهادي :

نقش آموزش و پرورش در تقويت ارزشهاي اخلاقي ، وجدان و تعهد اجتماعي دانش آموزان :

آموزش مسئوليت پذيري :

اجراي راه حل :

گرد آوري شواهد2:

نتیجه گيري:

موانع و مشکلات پژوهش

راهکارهای و پیشنهادها

منابع و ماخذ

چكيده :

شاید یکی ازمسائل دانش آموزان در جامعه چرایی وچگونگی پوشش یا به عبارت کامل‫تر حجاب کامل اسلامی باشد. اگرما درکانون خانواده به عنوان نخستین وکوچکترین واحد تشکیل دهنده جامعه ومهم‫ترین و تأثیرگذارترین نهاد در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم فرهنگی به این پرسش در واقع چرایی لزوم رعایت حجاب اسلامی پاسخ دهیم،‌انتخاب چگونگی رعایت حجاب از طرف دانش آموزان – نوجوانان – در مراحل بعدی با توجه به گستردگی قلمرو پوشش که به عوامل محیطی و فرهنگی و سنتی یک جامعه برمی گردد عاقلانه تر، هنجارپذیرتر و قابل پذیرش تر خواهد بود . اما متأسفانه در چند دهه اخیر بخصوص از زمانی که افراد خانواده بیشترین وقت خود را صرف دیدن برنامه های  بنگاه های فرهنگ ساز  غربی و  شبکه های مجازی در اینترنت و شبکه های  ترویج کننده افکار غربی – غیر اسلامی  از رسانه ای به اسم ماهواره می کنند و در معنای کلمه دچار تهاجم فرهنگ های غیر بومی و اسلامی شده اند ؛ کارکرد تربیتی خانواده ها به عنوان انتقال دهندگان اولیه مسائل فرهنگی سنتی و اسلامی به اندازه کافی مطلوب نبوده و نیست . این مسئله شاید کلید بسیاری از درهای بسته افکار دانش آموزان و جوانان ما برای پذیرش چرایی و چگونگی حجاب باشد  ازطرف دیگر مدارس ما به عنوان نخستین نهاد آموزشی و تربیتی فرا خانواده در تقابلی نابرابر باید جوان و نوجوانی را که ذهن و خواسته هایش تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد به سوی فرهنگ متعالی اسلامی و انسانی سوق دهند. فرهنگی که برای نهادینه شدن نیاز به حمایت از سوی جامعه رسانه ای و نهاد خانواده دارد و اگر این حمایت مطلوب صورت نگیرد قطعا به تلاش مربیان در مدارس پاسخ چشم گیری داده نمی شود. اينجانب …. آموزشگاه …. دانش آموزي داشتم كه حجابش را به طور كامل رعايت نمي كرد و ظاهر او باعث ناراحتی من و همکاران می شد. بنا بر اين تصميم گرفتم در پي بهبود اين وضعيت برايم.

توصيف وضعیت موجود:

اينجانب …. .. آموزشگاه …. هستم . مدت ….سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اكنون در اين آموزشگاه خدمت مي نمايم. در آموزشگاه فوق با دانش آموزي به نام سميرا برخورد نمودم كه به رعايت حجاب و عفاف زياد پايبند نبود و همين موضوع باعث ناراحتي من و ديگر كادر اجرايي مدرسه شده بود . بنا بر اين تصميم گرفتم مشكل فوق را حل نمايم.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.