no-img
3 کلیک

اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح علمی و علاقه به یادگیری دانش آموزانم را در درس زیست شناسی بالا ببرم ؟ | 3 کلیک


3 کلیک

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح علمی و علاقه به یادگیری دانش آموزانم را در درس زیست شناسی بالا ببرم ؟
zip
فوریه 16, 2017
2900 تومان – خرید
2900 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح علمی و علاقه به یادگیری دانش آموزانم را در درس زیست شناسی بالا ببرم ؟


با فرمت word و در 26 صفحه

کامل

پست سازمانی :  دبیر

دوره تحصیلی :‌  متوسطه دوم

رشته تحصیلی :  زیست

دانشمندان پیشنهاد می کنند که آموزش  مبتنی برنیازها و بنیانهای اجتماعی ، در صورتی که در برنامه  آموزشی دانش آموزان گنجانده شود ، راهی موثر برای  ایجاد انگیزه های لازم در بکار گیری روش های جدید  آموزش زیست شناسی است . مسائل و فعالیت های  جامعه نگر به دانش آموزان فرصت می دهد تا تنوع حیاتی پیرامون خود را ثبت کنند و خصوصیات گیاهان ، جانوران و میکروبها را  در محیط مدرسه یا خانه مشاهده و اندازه گیری نمایند . در آموزش زیست شناسی  چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس )بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش  دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است .  مرحله گذار  از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود , چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی دانش آموزان و دبیران است . از  جمله مشکلات  مهم، آماده کردن فراگیران  با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل  اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت دانش آموزان مواجه خواهد شد  . در ثانی بدون داشتن محتوای درسی قوی برای دانش زیست شناسی , حتی با آگاهی از الگوهایی مناسب و موثر ، دانش آموزان یادگیری عمیقی نخواهد داشت . با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال  اول دبیرستان به درس زیست شناسی   سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس علاقه مند نمایم.و سطح مطالعه آنها را در این درس بالا ببرم.



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.