no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟ | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟
zip
آوریل 20, 2016
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟


دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم با برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و تبیین موضوع در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم بافرمت ورد وقابل ویرایش

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده

به دلیل این كه اكثریت جمعیت كشور ما را كودكان و نوجوانان مدرسه رو تشكیل می دهند، ضروری است با ایجاد زمینه های مناسب به امر ارتقای بهداشت روانی و سطح سلامت در مدارس پرداخته شود و شرایطی فراهم شود تا مسئولان مدارس، برنامه ریزان، مشاوران، روان شناسان و سایر دست اندر كاران آموزش و پرورش كشور از طریق آشنایی با موضوعات بهداشت روانی، كودكان و نوجوانان را برای دست یابی به روان سالم یاری دهند. اینجانب … مدیر …. هستم. پژوهش حاضر مربوط به این است كه چگونه مي توان با آموزش مهارت ها و روشهاي زندگي سلامت روحی و رواني دانش آموزان را تقويت نمود. جامعه آماري دانش آموزان مجتمع امام صادق (ع) روستای کوهانی شهرستان نهاوند  بودند. پرسشنامه مورد استفاده براي تعيين منبع كنترل دروني و بيروني دانش آموزان پرسشنامه منبع كنترل (لونسون) و پرسشنامه مورد استفاده براي تعيين ميزان سلامت روان پرسشنامه سلامت عمومي كلدبرگ بود كه ابتدا دو پرسشنامه قبل از اجراي كلاس مهارت هاي زندگي در اختيار دانش آموزان قرار گرفت و پس از بررسي نتايج اين پرسشنامه ها به مدت 4 هفته در هر هفته 2 جلسه مجموعاً 8 جلسه در ماه براي دانش آموزان كلاس مهارت هاي زندگي برگزار گرديد و پس از پايان كلاسها مجدداً آزمون سلامت عمومي كلدبرگ از دانش آموزان انجام گرفت. نتايج حاصل از بررسي هاي پس آزمون و پيش آزمون نشان دهنده تاثير مثبت آموزش مهارت هاي زندگي بر تقويت سلامت روان دانش آموزان بود از نتايج پژوهش مي توان در جهت تقويت سلامت روان دانش آموزان در سنين نوجواني و جواني در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادينه نمود.

توصیف وضعیت موجود:

اینجانب …. هستم بنده دارای … سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون مدارس ابتدایی عدالت یک و دو کوهانی متوسطه اول طالقانی کوهانی و دبستان های ادیبان برجک نیایش عشوند و دقیقی رضی آباد را تحت پوشش مجتمع خود دارم. در سال تحصیلی اخیر با توجه به اینکه سطح سلامت روانی دانش آموزانم برایم خیلی اهمیت داشت تصمیم گرفتم با بر گزاری کلاس های مهارت زندگی بر روی این مسئله کار نمایم. تغييرات ناگهاني و گسترده اي كه در جنبه هاي جسماني، رواني و اجتماعي زندگي نوجوان ايجاد مي شود مرحله اي بحراني را ايجاد مي كند كه طبعاً مشكلات و ناسازگاري هايي را به همراه خواهد داشت.  بنابراين با توجه به اهميت دوران نوجواني، شناخت اصولي و علمي اين مرحله، جهت پيشگيري از نابه هنجاري ها و مشكلات ناشي از اين بحران از طريق ارائه اطلاعات و آگاهي لازم به نوجوانان و كسب مهارتهاي مورد نياز جهت مقابله با مشكلات ناشي از اين تغييرات توسط آنان امري بسيار حساس و مهم تلقي مي شود. يكي از برنامه هاي پيشگيرانه در اين زمينه كه در سطح جهان مورد توجه است آموزش مهارت هاي زندگي به نوجوانان مي باشد. تاثير اين آموزش در زمينه هاي گوناگون مورد بررسي قرار گرفته است كه به نتايج مثبتي نيز دست يافته اند. كاملاً واضح است كه اگر اهداف فوق ميسر شوند راهي روشن و هموار جهت انتقال از دوره نوجواني به دوره جواني و بزرگسالي كه مرحله شكوفايي توانايي استعدادها و انديشه هاي نو مي باشد، فراهم مي گردد. اين امر موجبات تكامل فردي و اجتماعي تك تك افراد جامعه را فراهم مي سازد كه در نهايت به پيشرفت جامعه در ابعاد گوناگون منتج مي شود.   در مرحله انتخاب نمونه ، پرسشنامه «سلامت عمومي گلدبرگ» (1972)جهت بررسي سلامت روان دانش آموزان جهت مشخص ساختن جهت گيري دروني و بيروني منبع كنترل آنان بر روي  دانش آموزان مجتمع امام صادق کوهانی  اجرا گرديد.  لازم به توضيح است كه كسب نمرات بالا در پرسشنامه سلامت عمومي نشانه پايين بودن سلامت روان و كسب نمرات بالا در پرسشنامه منبع كنترل نشانه جهت گيري بيروني و منبع كنترل مي باشد.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.