no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان مدرسه راهنمايي را به خوردن قرص آهن ترغيب كنم ؟ | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان مدرسه راهنمايي را به خوردن قرص آهن ترغيب كنم ؟
zip
آوریل 24, 2016
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان مدرسه راهنمايي را به خوردن قرص آهن ترغيب كنم ؟


دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم  دانش آموزان مدرسه راهنمايي را به خوردن قرص آهن ترغيب كنم ؟بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات22

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

 چكيده :

آهن اساسی ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسي كشوري شيوع كم خوني فقر آهن در زنان 49-15ساله، بيشترين ميزان شيوع كمبود آهن در دختران 19-15ساله(39درصد)گزارش شده است در اين ميان كاهش قدرت ياد گيري واثرات جبران ناپذير آن از اهميت ويژه برخوردار است لذا باتوجه به اهميت موضوع وپيامد مهم كم خوني ناشي از فقر آهن وهمچنين عدم علاقه  دانش آموزان به خوردن قرص آهن برآن شدم پژوهشي در زمينه ترغيب دانش آموزان مدرسه ام به خوردن قرص آهن انجام دهم  كيس مورد نظر من تعدادي از دانش آموزان پايه سوم راهنمايي است در اين تحقيق شواهد موجود اظهارات معلمين ومعاون مدرسه ومشاهدات خودم  وضعيت ظاهري دانش آموزان ونظر والدين و ديدن پرونده سلامت دانش آموزان است در تجزيه وتحليل اطلاعات بدست آمده راهكار هايي پيش بيني شده ودر طرح پژوهش به اثبات رسيد ودر ارزش يابي به عمل آمده مشكل عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برطرف گرديد ووضعبت بهبود بخشيد وهمچنين در درمان كمخوني فقر آهن دانش آموزان مؤثر واقع شد .

توصيف وضعيت موجود وبيان مسئله

كبري مرادي دانشجوي مقطع كارشناسي حرفه وفن پرديس شهيد بهشتي ترم چهارم هستم داراي 21سال سابقه تدريس مي باشم هم اكنون درمشهد ناحيه درمدرسه راهنمايي شهر آراو ابتدايي فاضل الحسيني به عنوان مربي بهداشت مشغول به خدمت هستم . مدرسه راهنمايي شهر آرا وابتدايي فاضل الحسيني در دونوبت مخالف به صورت چرخشي مي باشد.وسعت اين مدرسه حدود2000 متر مربع مي باشد .اين مدرسه در دوطبقه كه شامل 11كلاس ويك دفترمعلمان ويك اتاق بايگاني وآبدارخانه است وفضاي حياط مدرسه داراي آب خوري وسرويس بهداشتي وچند وسيله تاب وسرسره مي باشد.پرسنل اين مدرسه يك نفر مدير دردونوبت ويك معاون آموزشي ويك معاون پرورشي وده نفرمعلم درمقطع ابتدايي ودرمقطع راهنمايي يك نفر معاون اجراييو11 نفر كادر آموزشي مشغول به خدمت هستند.وكل دانش آموزان دردومدرسه 359 نفر كه 86 نفر آن در راهنمايي و273 نفر آن درابتدايي است دانش آموزان در مقطع راهنمايي در دو پايه سوم و دو پايه دوم مشغول به تحصيل مي باشند همچنين اين مدرسه داراي يك نفر دبير تربيت بدني و يك نفر مربي بهداشت مي باشد. من امسال به دليل مشكلاتي كه داشتم از طرف اداره به عنوان مراقب بهداشت در اين مدارس مشغول به خدمت شدم .طرح آهن ياري در مدرسه هفته اي يكبار صورت مي گيرد قرص هاي آهن توسط مركز بهداشت  شماره 2  به مدارس تحت پوشش ارسال مي گردد.و مربيان بهداشت موظف هستند اين قرص هارابه دانش آموزان مقطع راهنمايي بدهند درضمن اين كار بايد درمدرسه وزير نظر مربيان بهداشت انجام شود.

فهرست

چكيده :    4 مقدمه :    5 توصيف وضعيت موجود وبيان مسئله    6 بيان مسئله    7 تعريف واژگان    7 ترغیب    8 قرص آهن:    8 شواهد1    9 يافته هاي علمي    10 هدف کلی:    10 اهداف اختصاصی:    10 استراتژی ها:    10 نوجوانان بايد براي پيشگيري از کم خوني فقر آهن به توصيه هاي ذيل عمل کنند:    13 پيشينه تحقيق :    15 تجزيه وتحليل    16 ارائه راه حل هاي موقت    17 انتخاب واجراي راه حل    19 شواهد 2    19 ارزيابي تاثير اقدام جديد وتعيين اعتبار آن    20 پيشنهادات    20 منابع ومآخذ :    21



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.