no-img
3 کلیک

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان استثنايي دوره راهنمايي را به درس حرفه ‌فرعي علاقه مند نمايم؟ | 3 کلیک


3 کلیک

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان استثنايي دوره راهنمايي را به درس حرفه ‌فرعي علاقه مند نمايم؟
zip
فوریه 16, 2017
2000 تومان – خرید
2000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان استثنايي دوره راهنمايي را به درس حرفه ‌فرعي علاقه مند نمايم؟


با فرمت word و در 7 صفحه

کامل

كارداني تكنولوژي طراحي دوخت ، مدت سه سال، در هنرستانها كاردانش و مركز استثنائي شهيد فهميده 2(ساعي) تدريس فرعي (خياطي ) را بر عهده گرفتم

حرفه فرعي جزء درس مهارتي آن ها مي باشد كه كتاب خاصي ندارد علاقه اي براي انجام دادن مهارت ندارند و بايد دنبال علل اصلي آن رفت و پي برد كه چرا اين دانش آموزان علاقه اي به انجام دادن مهارت ندارد اين دانش آموزان بعد از پايان يافتن مقطع راهنمايي بايد ترك تحصيل نمايند چگونه مي توانم دانش آموزان استثنائي دوم راهنمايي را به درس حرف فرعي علاقه مند نمايم ؟

 

گردآوري اطلاعات ( شواهد 1):

 پس از چندين هفته توانستم براي انجام دادن اين مهارت خودم از خانه اين سرويس را بدوزم و در كارگاه به تابلو نصب نمايم و حس انجام فعاليت را در آنها تقويت نمايم .

براي علاقه مند كردن آنها قدمهاي مثبت برداشت بعدا مشاهده كردم كه دانش آموزان مدرسه به دليل نبود امكانات و ضعف مالي كه دارند سنت به انجام دادن مهارتها از خود علاقه اي نشان نمي دهند ، در ضمن سالهاي قبل از معلميني كه هم رشته با اين درس باشند نداشته اند.

دانش آموزان خواستم تا به اين سوال پاسخ دهند ؛ علاوه بر اين كه به شما خياطي آموزش بدهيم دوست داريد چه چيزهايي آموزش ببينيد؟ جواب هائي كه دانش آموزان نوشته بودند اميدوار كننده بود كه دانش آموزان دوست دارند فعاليت انجام بدهند ولي مشكلاتي وجود داشت. پرسش نامه اي (شماره 1) (2) تنظيم نمودم و سطح علاقه مندي دانش آموزان را محك زدم كه اين پرسش نامه به صورت گزينه اي تنظيم شد و از تك تك دانش آموزان سوال نمودم و با علامت تيك مشخص نمودم .



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.