no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم ؟ | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم ؟
zip
می 4, 2016
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم ؟


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم ؟بافرمت ورد وقابل ویرایش

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده

بی شک همه ی انسان ها در طول زندگی با مسائلی رو به رو می شوند که آن ها را وادار به فکر کرده تا برای حلّ مشکل خود به دنبال چاره بگردند. حلّ مسأله در زندگی از مهم ترین مشغولیات ذهن بشر است لذا بسیاری از دانشمندان و متفکّران معتقدند که: «هدف کلّی هر آموزشی عبارت است از پرورش استعدادها و توانایی های فرد برای حلّ مسأله» در این سخن هدف و منظور از«مسأله» هر نوع مشکل و سؤالی است که در زندگی روزمره برای ما پیش می آید. با توجّه به اهمیّت موضوع حلّ مسأله در زندگي روز مره برهمه ي دست اندركاران تعليم و تربيت به ويژه معلمان محترم فرض است كه شرايطي رافراهم آورند تا شاگردان با مسائل گوناگون (به خصوص مسائل در حوزه رياضي) مواجه شده و به حلّ آن ها اقدام نمايند. من نيز با عنايت به ناتوانی و ضعفی که دانش آموزانم در حلّ مسائل ریاضی داشتند برخود واجب دانستم، به نحوی مقتضی، اقدام به رفع این مشکل نمایم و هدف خود را آموزش روش حلّ مسأله و راهبردهای آن به دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی قرار دهم.

توصیف وضعیت موجود

اوایل مهر ماه سال 91 یک ارزشیابی تشخیصی از درس ریاضی برای دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی  برگزار نمودم.  بعد از پایان آزمون جدول تجزیه و تحلیل سؤالات را تکمیل نموده و به بررسی نتایج حاصل از آن پرداختم. یافته های من از بررسي جدول تجزيه و تحليل سؤالات حاکی از آن بود که دانش آموزان در سؤال های ریاضی ضعف داشتند. هیچ کدام از شاگردان به این سؤالات پاسخ کامل ندادند یعنی هر چهار نفر نتوانستند مسأله ها را به طور کامل حل کنند. به طور میانگین از چهار نمره ی این سؤال ها فقط یک نمره کسب نمودند. این موضوع نگراني مرا برانگيخت. لذا آزمون ديگري ترتيب دادم. اين بار زمان بيشتري را براي پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دادم ولي باز هم تقريباً همان نتايج به دست آمد يعني:  « شاگردانم در حلّ مسائل رياضي ناتوان بودند.»   به نظر من بيشتر اين ناتواني در: (1- مشكل در خواندن مسأله. 2-  عدم درك مسأله توسط شاگردان.3- عدم شناخت روشي براي حلّ مسأله. 4- عدم توانايي در حل و طرح مسأله.) مي باشد.  وقتي از ضعف و ناتواني شاگردانم در حلّ مسأله هاي رياضي اطمينان كامل حاصل نمودم. موضوع  برايم بسيـار نگران كننده شد و مرا وادار كـرد تا علّت هاي بروز مشكل را جويا شده و براي رفع آن راه حل هاي اساسي در نظر بگيرم.

فهرست مطالب

چکیده    4 مقدمه    5 توصیف وضعیت موجود    5 اهمیّت و ضرورت حلّ مشکل:    6 دلايل انتخاب موضوع اقدام پژوهي:    7 اهداف مورد نظر در اقدام پژوهي:    7 گردآوری اطّلاعات:    8 1) مشاهده (observation):    8 مشاهده ي معلم:    8 2) اسناد ومدارك(Evidence)    8 پيشينه تحقيق :    9 كتب ومجلات علمي وآموزشي:  :    9 گزارش :    9 3) پرسش نامه:    9 پرسش نامه ي تشريحي :    9 4)مصاحبه(Interveiw):    10 مصاحبه با مدرّس رياضي:    10 مصاحبه و هم انديشي با اعضاي گروه هاي آموزش ابتدايي:    10 مصاحبه    10 مصاحبه با اولياء:    10 تجزيه و تحليل داده هاواطّلاعات :    10 آموزگار:    11 ناتواني كتاب  :    11 حل مسأله  مسئولين :    11 روش هاي تدريس خانواده :    11 روش ها  :    11 جدول اقدامات    13 نحوه ي نظارت بر انجام فعّاليّت ها:    14 نتيجه گيري كلي از ارزيابي نتايج(شواهد 2 )  :    15 ارائه ی پیشنهادات :    15 فهرست منابع و مأخذ    17



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.