no-img
پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

اقدام پژوهی راهکار های جذاب و بهسازی چمن و وضعیت ظاهری مجتمع ورزشی گلستان ... | پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد


پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

ادامه مطلب

اقدام پژوهی راهکار های جذاب و بهسازی چمن و وضعیت ظاهری مجتمع ورزشی گلستان …
zip
فوریه 15, 2017
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

اقدام پژوهی راهکار های جذاب و بهسازی چمن و وضعیت ظاهری مجتمع ورزشی گلستان …


29 صفحه با فرمت word

پست سازمانی : دبیر تربیت بدنی

رشته تحصیلی : تربیت بدنی

آخرین مدرک تحصیلی :  لیسانس

دوره تحصیلی :‌  مجتمع

سمت فعلی :   مدیر مسئول مجتمع ورزشی

عنوان اقدام پژوهی :

چگونه توانستم  با ارائه راهکار های جذاب و بهسازی چمن و وضعیت ظاهری مجتمع ورزشی گلستان دانش آموزان را به شرکت در فعالیت های ورزشی مجتمع ترغیب نمایم ؟

گرچه ورزش مدارس در مقايسه با ديگر برنامه‌هاي آموزش و پرورش در كارنامه سه دهه انقلاب از حركت آهسته‌اي برخوردار بوده و در مسير 30 ساله خود جاهايي را ايستاده و با كمترين نوآوري در اين مسير دانش‌آموزان را فارغ‌التحصيل و وارد جامعه كرده اما مديران و مسوولان ارشد ورزش دانش‌آموزي آنقدر هم بي‌تفاوت نبوده و در طول اين سال‌ها طرح‌هايي را ارائه دادند و به تصويب رساندند كه شايد خيلي محسوس نبودند، حال اينكه چه مقدار از آنها به مرحله اجرا درآمده يا در نيمه راه رها شدند، بحثي جداست اما اين مطلب نشان دهنده اين موضوع است كه مسوولان امور آموزش و پرورش اهميت ورزش مدارس و حساس بودن اين حوزه را به خوبي درك كرده‌اند، طرح‌هايي چون طرح بهسا، طرح آشنا يا تشكيل معاونت‌هاي تربيت بدني و تندرستي و ايجاد پست قائم مقامي كه به تازگي در سيستم آموزش و پرورش تعريف شده، نگاه‌هاي مثبتي است كه در ورزش دانش‌آموزي وجود داشته. به طور حتم با تخصيص اعتبارات كافي و تجهيز مدارس و توسعه آنها، از دل 14 ميليون دانش‌آموز، استعدادهايي شكوفا و به تيم‌هاي ملي معرفي خواهند شد كه علاوه بر ايجاد سلامت جسمي و روحي در بين اين رده‌هاي سني حساس، فرصت مناسبي براي پشتوانه‌سازي در ورزش حرفه‌اي مي‌شود. اگر به دانش‌آموزان ايراني بگوييد زنگ ورزش خود را توصيف كنيد، اكثر آنها مي‌گويند: «يعني زنگ تفريح، زنگ راحتي و شيطوني»، هميشه دور زنگ ورزش را در برنامه‌هاي هفتگي خط قرمز مي‌كشند و آن روز را بهترين و راحت‌ترين برنامه درسي مي‌دانند. سال‌هاست دانش‌آموزان ساعت ورزش كه مي‌شود منتظر مي‌مانند تا معلم ورزش از فايل طوسي رنگ چند توپ بسكتبال و واليبال كم باد دربياورد، به آنها بدهد تا بروند دنبال بازي و تفريح. آخر سال هم كه مي‌شود چند تا تشك مي‌اندازند وسط حياط آسفالت مدرسه و معلم مي‌گويد: «هر كه دراز نشست بيشتري بزند نمره بهتري مي‌گيرد.» و اين خاطره‌اي است از ورزش مدارس كشورمان. شايد هر از گاهي طرح‌هاي جالب ارائه شود اما كليت ورزش مدارس اينگونه است. درحالي كه در سطح دنيا آموزش و پرورش و باشگاه‌ها متولي ورزش پايه هستند، آنها استعدادها را كشف و پرورش داده و فدراسيون‌ها قهرمان‌پروري مي‌كنند و اين امري است كه در ايران بالعكس انجام مي‌شود. يعني كشف ورزشكاران با استعداد، پرورش و تبديل آنها به قهرمان در حيطه كار فدراسيون‌هاي ورزشي است. اين موضوع براي فدراسيون‌ها با اعتبارهاي كم، سنگين مي‌شود و به همين دليل است كه پشتوانه‌سازي در تيم‌هاي ملي پايين بوده و در برخي رشته‌ها تا سال‌هاي طولاني به تك ستاره‌ها تكيه مي‌شود. درصورتي كه مدارس با در اختيار داشتن 50 درصد وقت دانش‌آموزان و تعداد نيروهاي ميليوني در سنين پايه فرصت مناسبي را براي شناسايي قهرمانان دارند. در اكثر كشورهاي دنيا دانش‌آموزان به عنوان مهره‌هاي ورزشي و قهرمانان آينده ديده مي‌شوند تا جايي كه در توصيف دورنماي آينده ورزش خود مي‌گويند كه قهرمانان المپيكي و جهاني آنها دانش‌آموزان پشت ميز نشسته مدارس هستند. به همين دليل بيشترين اماكن ورزشي در اختيار مدارس قرار دارد و با تخصيص بودجه‌هاي نجومي و تنوع در رشته‌هاي مختلف ورزشي، قهرمانان آينده خود را آماده مدال‌آوري در المپيك و ميدان‌هاي جهاني مي‌كنند. در برخي از كشورها كه رشته‌هاي ملي دارند، آن رشته‌هاي ورزشي به طور اجبار در مدارس تدريس مي‌شود. براي مثال چيني‌ها و ژاپني‌ها سال‌هاست كه رشته‌ها و هنرهاي رزمي را به دانش‌آموزان خود آموزش مي‌دهند، هندي‌ها نيز در برنامه‌ هفتگي ورزش مدارس ساعت‌هايي را به آموزش كريكت به دانش‌آموزان اختصاص داده‌اند. روس‌ها شطرنج را آموزش مي‌دهند، درحالي كه در كشورمان رشته‌هايي چون زورخانه، كشتي و چوگان از جمله رشته‌هاي ملي به حساب مي‌آيند اما هيچ خبري از اين رشته‌ها در مدارس ما نيست. البته تلاش‌هاي دولت در سال‌هاي اخير قابل تقدير است و اگرچه اين زحمات مطلوب است اما ما از ايده‌آل‌‌ها مي‌گوييم.



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.