لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.
فرمت فایل: ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 32 صفحه
گزارش تخصصی آموزگار ششم :
بهبود سطح یادگیری دانش آموزان پایه ششم در درس ریاضی با روش های خلاقانه
فهرست مطالب
بررسی نمودار درسی دانش آموزان : ( معدل هر درس ) 10
بررسی روشهای تدریس وفعالیتهای یاددهی–یادگیری: 10
گردآوري اطلاعات كتابخانه اي.. 10
آموزش برای یادگیری اکتشافی : 11
هدف ها و ویژگی های روش آموزش برای یادگیری اکتشافی.. 12
آموزش به کمک یادگیری مشارکتی : 12
یادگیری مبتنی بر مسأله چیست ؟. 12
چه راهبردهایی باید برای حل مسئله تدریس شود : 13
تجزیه و تحلیل داده ها (موانع موجود در تدریس ریاضی ) 16
1- ديد ونگرش منفی دانش آموزان نسبت به ریاضی.. 16
2- عدم توجه به تفاوت های فردی.. 16
3-عدم اعتماد به نفس و وجود اضطراب در دانش آموزان خصوصا هنگام امتحان. 16
4- عدم مشارکت و فعال بودن دانش آموزان در فرایند تدریس… 17
5- عدم استفاده وتوجه به کاربردهای ریاضی درکتاب های درسی وتدریس… 17
6- عدم توجه به پیش نیازهای دروس جدید : 18
7- بالا بودن حجم کتاب درسی : 18
8- عدم انجام ارزشیابی های صحیح : 19
1- در زنگ رياضي كلاسي شاد وبا نشاط داشته باشيم. 19
2- به پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان توجه كنيم. 20
3- در كلاس محيطي حمایت کننده به وجود بياوريم تا اعتماد به نفس دانش آموزان افزايش يابد. 20
5-در حل مساله ها به دانش آموزان ياد بدهيم كه بايد قدم به قدم پيش بروند. 21
6- در نظر گرفتن سیر تفکر دانش آموزان. 22
ارزیابی بعد اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح ) 27
جدول فراواني نمرات رياضي قبل از انجام راه حل (پيوست 3) 31
نمونه اي از الگوريتم ضرب دو عدد اعشاري (پيوست 4) 31
آيين نامه انجمن دانش آموزان رياضي دان (پيوست 5) 32
جدول مقايسه فراواني نمرات رياضي بعد از اجراي راه حل (پيوست 7) 32
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسي مشکلآفرین شده است تا جایی که دانش آموزان براي حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث كم شدن علاقه ، عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوهی درست تفهیم مسایل وتوجه به تفاوتهاي فردي به اين نتیجه رسیدم که کلاس درس ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ، انجام تکالیف به موقع و از همه مهمتر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.
کلید واژه : یادگیری ریاضی – تفاوت های فردی- روش های نوین – نگرش مثبت – حل مسأله
با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.
*****