لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.
با فرمت ورد و در 24 صفحه
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
چکیده | الف |
مقدمه | 1 |
توصیف وضعیت موجود | 1 |
گرد آوری شواهد (1) | 3 |
یافته های علمی | 4 |
تفکر | 4 |
انواع تفکر | 5 |
تعریف خلاقیت | 5 |
عوامل موثر در بروز خلاقیت | 6 |
ویژگی های معلم خلاق | 7 |
مراحل تفکر برای حل مشکل | 8 |
تجسم خلاق چیست؟ | 8 |
روش کار تجسم خلاق | 9 |
تکنیک های خلاقیت | 10 |
موانع بروز خلاقیت | 11 |
پبشینه تحقیق | 12 |
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها | 14 |
انتخاب راه جدید | 18 |
اجرای طرح جدید | 19 |
گرد آوری شواهد (2) | 22 |
ارزیابی | 25 |
پیشنهاد | 25 |
منابع | |
پیوست ها |
چکیده
از جمله مسائل مهمي كه در آموزش و پرورش مورد بي توجهي قرار گرفته است تقويت خلاقيت در دانش آموزان است .
در راستاي نشان دادن اهميت مسأله فوق در اين پژوهش که بر روی دانش آموزان دختر مدرسه راهنمایی عطیه در ناحیه یک مشهد تحت عنوان “چگونه می توانم دانش آموزانم را به سوی خلاقیت و حل مسئله سوق دهم.” انجام شد، به راههای افزایش خلاقیت پرداختم. از ابزارهايي نظير پرسش نامه ی مقیاس چند درجه ای لیکرت، مصاحبه، كتاب، مجلات، چكيده مقالات، براي گردآوري اطلاعات استفاده كردم.
داده ها نشان دادند كه كمبود خلاقيت به عواملی از جمله عدم ریسک پذیری، وابستگی به عادت ها و باورها، عدم انعطاف پذیری، عدم انگیزش درونی، نبود نظام آموزشی خلاق، کمبود معلمان خلاق، نبود برنامه های درسیِ خلاق که منجر به حل مسله شود، سرکوب شدن علاقه ها، عدم احساس امنیت و آرامش خاطر، تربیت مستبدانه کودکان، کمبود محیط های خانوادگی خلاق، سنت گرایی و افراط گرایی، اعتقادات گذشتگان به جبر گرایی مربوط است. وعوامل تشدید کننده خلاقیت شامل انگیزه ها، ابزارها و ت
با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.
*****