no-img

سه کلیک|سایت جامع برای فرهنگیان، دانش آموزان ، دانشجویان

ادامه مطلب

گزارش تخصصی تدریس مشارکتی
zip
آبان ۱۶, ۱۳۹۵
3000 تومان – خرید
3000 : تومان

گزارش تخصصی تدریس مشارکتی


فرمت فایل: ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۲۵ صفحه

 

موضوع گزارش تخصصی  :

چگونگی افزایش میل و رغبت دانش آموزان به وسیله ی روش های تدریس مشارکتی در ساعات جغرافیا

 

فهرست مطالب

چکیده ۴

مقدمه. ۵

بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود: ۵

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ ) ۷

تجزیه وتحلیل داده ها ۷

نظرات همکاران: ۷

نظرات دانش آموزان : ۸

اجرای راه حل جدید : ۹

روش تدریس : ۱۱

ارزشیابی.. ۱۴

اولین ازرشیابی کلاس: ۱۴

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲ ) ۱۸

ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی : ۲۰

نتیجه گیری : ۲۲

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس جغرافیا: ۲۳

کلام آخر : ۲۶

منابع قابل استفاده : ۲۷

 

چکیده

مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم ) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات  در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان سال دوم انسانی  که جغرافیا درس تخصصی آنان می باشد نسبت به رشته تجربی وریاضی علاقه کمتری نشان می دهند  ونمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه  انجام دهم.

–  چرا دانش آموزان به درس جغرافیا علاقه چندانی ندارند؟

–  آیا شیوه تدریس بنده یا  دبیران سال های قبل سبب بی انگیزه نمودن آنها به درس جغرافیا شده است؟

–  عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه  ی مطالعه این درس ،سبب بی علاقگی آنها به این درس شده است ؟

–  عدم توجه به ارزشیابی  های مستمر وتکوینی در یادگیری درس جغرافیا تاثیر داشته است ؟ –  عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی درتدریس توسط دبیران موثر بوده است ؟

–  چگونه می توان دانش آموزان را به درس جغرافیا علاقه مند سازم؟

 اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنهارا پیدا کرده وراهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم. ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی – یادگیری است. همه دست اندرکاران امور آموزشی وتربیتی با کلمه ارزشیابی  و امتحان آشنایی دارند .



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.