پاورپوینت و اقدام پژوهی و قرارداد

دانلود قالب اماده

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » اقدام پژوهی  » چگونه توانستم دانش آموز محمد امين سميع را به درس پيام هاي آسماني علاقه مند كنم
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

چگونه توانستم دانش آموز محمد امين سميع را به درس پيام هاي آسماني علاقه مند كنم

خرید آنلاین
3000 تومان

دانلوداقدام پژوهی دبیر دینی عربی چگونه توانستم دانش آموز محمد امين سميع را به درس پيام هاي آسماني علاقه مند كنم بافرمت ورد وقابل ویرایش

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده :

مطالعات نشان می دهد در خانواده های مرفه و تحصیلکرده ، طلاق والدین آمار مردود شدن دانش آموزان در امتحانات پایانی سال را بیش از دو برابر افزایش می دهد .  در خانواده های کارگری و بویژه خانواده هایی که مادر خانواده سواد ندارد ، از هر دو بچه یک نفر ترک تحصیل می کند . همچنین در خانواده های کارمندی که مادری با سواد حضور دارد دانش آموزانی طلاق قبل از دریافت دیپلم مدرسه را ترک می کنند . البته هنوز به دقت مشخص نیست که آیا این شکست های تحصیلی ناشی از جدایی والدین و ضربه ناشی از طلاق است یا جو خانوادگی متشنج پیش از جدایی ، اما به هر حال آنچه مسلم است طلاق موضوعی صرفاً مربوط به بزرگ تر ها نیست و همیشه فرزندان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد که باید به این موضوع ها نیز توجه جدی داشت . اينجانب ….. دبير رشته ديني و عربي  سالهاست كه در آموزش و پرورش مشغول به تدريس هستم  . متأسفانه در اين مدّت  با شاگردان مشكل دار بسياري  مواجه بودم و هر سال با تجربه بيش از قبل سعي در رفع يا كاهش آن نموده ام . امسال هم مثل هر سال از بين دانش آموزم حدود ده نفر آن ها  داراي مشكل ضعيف يا حاد بودند كه در پي رفع نسبي هر يك برآمدم . شرح يكي ازموارد به اين صورت بود . محمد امين  پسري بي نظم و حواس پرتي بود كه با انجام حركات ناشي باعث اذيّت و آزار ديگران بود  . و در كلاس من (پيام هاي آسماني) توجهي به درس و كتاب نداشت.  من پس از مشاهده و مصاحبه با ديگران متوجّه از هم گسيختگي خانواده و محيط زندگي او شدم و با صحبت با مادر و ناپدري او و ديگران در پي رفع ناامني و ترس و اختلالات رفتاري و اخلاقي او بر آمدم . پس از مطالعه و بررسي  و همفكري باهمكاران و ديگران و درپيش گرفتن روش هاي مناسب موفّق به كاهش اختلالات رفتاري و اخلاقي او شدم .

  توصيف وضع موجود :

اينجانب …… دبير رشته ديني و عربي آموزشگاه ……. سالهاست كه در اين رشته مشغول خدمت هستم.دانش آموز مورد مطالعه من،  محمد امين  به خاطر نداشتن تعادل رفتاري و برخورد مكرّر با دانش آموزان ، باعث درگيري  مكرّر در كلاس و مدرسه و بيرون از محيط مدرسه است و اكثر اوقات دانش آموزان ديگرم  و بعضي از اولياء از او شاكي هستند . در محيط درس ، مخصوصاً موقع تدريس درس ، بدون اجازه ازجاي خود بلند مي شود و راه مي رود واكثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بي اساس مخل كلاس و يادگيري دانش آموزان ديگرم     مي شود و موجب ناراحتي من و ديگر دانش آموزانم است .او در كلاس من به درس پيام هاي آسماني توجهي ندارد و موقع پرسش كلاسي و امتحانات دچار ضعف و اضطراب مي گردد. به مدّت دو هفته رفتار محمد امين  را به طور دقيق مشاهده كردم و سياهه ي رفتارش را نوشتم . هفته سوم آبان ماه، موقعي كه از دفتر آموزشگاه بيرون آمدم ، محمد امين  را وسط راهرو ديدم تا چشمش به من افتاد به طرف كلاس دويد ، پس از ورود به كلاس و سلام و احوالپرسي با دانش آموزان درس را شروع كردم . موقع تدريس چندين بار محمد امين  بي اجازه  به بهانه هاي مختلف از جايش برخاست و هر بار با حواس پرتي وسايل دانش آموزان را به عمد يا غير عمد روي زمين  ريخت . پس از تدريس ، از دانش آموزانم خواستم تا پرسش و پاسخ كلاسي را انجام دهند ، غير از چند دانش آموز ، كه محمد امين  شامل آن ها بود ، بقيّه مشغول بودند . محمد امين  بي قرار با دانش آموزان جلويي يا پشتي يا بغل دستي‌ ، در حال حرف زدن يابدون اجازه به وسايل آن هادست مي زد كه با اعتراض آن ها مواجه  مي شد. پس از مصاحبه با ساير دبيران درباره رفتار محمد امين دبير ادبيات فارسي نيز مي گفت : زنگ فارسي ، كتاب فارسي را با اشكال و با هجي كردن كلمات مي خواند زنگ رياضي ، ورقه اي كه به او داده بودند خط خطي و كثيف كرده بود  و تصوير آدم را يك دست از سر تا پا تيره و پررنگ وبا يك رنگ ، رنگ آميزي  كرده بود . اصلاً حوصله و صبر و دقّت در كار را ندارد .   در روز هاي بعدي ، محمد امين  مثل ساعات قبل ، ناآرام و بي حوصله ودر جنب و جوش بود ولي در فعاليت هاي گروهي و فعّال كلاس شركت نكرد و غير مستقيم با حرف زدن يا ريختن وسايل ديگران  باعث اذيّت و آزار آن ها شد و تكاليف درس پيام هاي آسماني را انجام نداد .. در روز هاي بعدي هم ، بي نظمي و اذيّت و آزار و بي قراري او تكرار و شكايت ديگر دانش آموزانم بيش از پيش شد.   در كل دانش آموزي بي نظم ، حواس پرت (‌در موقع تدريس ، متوجه حواس پرتي او شدم و وقتي از او درمورد مطالب گفته شده سؤال هايي كردم جواب هاي بي ربط به من تحويل داد . )  پرتحرك ، بي حوصله و  لج باز و اصلاً  به اعتراضات و  حرف هاي ديگران توجّه نمي كند  و انگار نه انگار كه با او هستم يا هستند. محمد امين  روي هم رفته پسري تنها و سرخورده است كه با رفتن در تخيلات و رويا زندگي مي كند و شديداً احساس تنهايي و محبّت  مي كند ، اين موضوع در بيشتر اوقات كه بدون اجازه حرف مي زند و بي رويه تحرك و جنب و جوش دارد يا براي دانش آموزان خواكي هاي گوناگون مي خرد ، مشهود است.  دانش آموز فوق از نظر وضعيت اقتصادي از وضع مطلوب و مناسب بر خورد نيست.

خرید آنلاین
3000 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.