سه کلیک|سایت جامع برای فرهنگیان، دانش آموزان ، دانشجویان

سه کلیک شامل مجموعه ای بزرگ از اقدام پژوهی، درس پژوهی، گزارش تخصصی، انواع فرم ها و قراردادها و …می باشد

به فروشگاه فایل سه کلیک خوش آمدید.

صفحه اصلی | راهنمای خرید | درباره ما | تماس با ما

سبد خرید

صفحه نخست » معلمان » اقدام پژوهی  » اقدام پژوهی : راهکار های افزایش علاقه مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی
4 views
توجه!

لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با نحوه خرید و دریافت محصول آشنا شوید.

اقدام پژوهی : راهکار های افزایش علاقه مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی

خرید آنلاین
3500 تومان

معرفی :

اقدام پژوهی :
راهکار های افزایش علاقه مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی –

تعداد صفحات ۳۱ صفحه –  بصورت ورد و قابل ویرایش 

– فهرست مطالب در زیر آمده است :

فهرست مطالب
چکیده    ۳
مقدمه    ۴
بیان مسأله    ۵
اهداف تحقیق    ۷
توصیف وضع موجود ( شواهد ۱)    ۸
الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود    ۸
ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود    ۹
گردآوری داده‌ها :    ۱۲
تجزیهوتحلیلوتفسیر داده‌ها    ۱۵
گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راهحل‌ها    ۱۶
الف. مصاحبه    ۱۶
ب. مشاهده باز    ۱۶
ج. پرسش نامه    ۱۷
ادبیات موضوع    ۱۷
الف: پیشینه نظری    ۱۸
پیشینه ی عملی:    ۱۹
راه حل‌های پیشنهادی    ۲۱
انتخاب راه حل‌ها    ۲۴
اجرای راه حلهای انتخابی (گردآوری شواهد ۲)    ۲۴
نتیجه گیری:    ۲۶
پیشنهاد‌ها و راهکارها    ۲۸
فهرست منابع و مآخذ    ۳۰
چکیده
      تحقیق حاضر مربوط به دانش آموزان  مدرسه ابتدایی …………….  واقع در شهرستان……… و با جمعیت نمونه ۲۶ نفر دانش¬آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی¬علاقه¬گی، بی¬توجهی و غیر¬فعال بودن اغلب دانش¬آموزان یادشده درانجام فعالیت¬های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه¬مندی دانش¬آموزان دبستان……… یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت¬های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش¬های علمی به منظور کسب داده¬های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش¬آموزان و والدین آن¬ها، کتاب¬ها، مجلات، اینترنت،  بررسی کارنامه¬ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون¬های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن¬ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه¬حل¬های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل¬های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه¬حل¬های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: ۱٫ تنظیم جدولی به منظور ارزش¬یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس۲٫  تشکیل انجمن کودکان ریاضی¬دان ۳٫ تنظیم فرم ارزش¬یابی فعالیت¬های عملکردی دانش¬آموزان تنظیم شبکه¬ی تلوزیونی ویژه¬ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه¬حل-های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش¬آموزان علاقه¬مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از ۷ نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درپایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش¬های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت¬های عملکردی به دانش-آموزان با توجه به تفاوت¬های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق¬های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه¬مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت¬های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.
 کلید واژه ها: درس ریاضی، فعالیت¬های عملکردی، علاقه¬مندی، ارزش¬یابی، دانش¬آموزان

خرید آنلاین
3500 تومان

با کلیک بر روی دانلود ، به صفحه پرداخت هدایت می شوبد و بعد از پرداخت، فایل دانلود می شود.

*****

  • Facebook |
  • Twitter |
  • Delicious |
  • Email
  • :این مطلب را به اشتراک بگذارید یا به دوستان تان پیشنهاد دهید


پربازدیدترین محصولات

© Copyright 3klick.ir 2011-2015.

Design By Iran Nashr Eshop

بازدیدکننده محترم: لطفا قبل از خرید راهنمای خرید را مطالعه نمایید٬ و برای طرح هر‌گونه سوال از فرم تماس با ما استفاده کنید یا با شماره درج شده تماس بگیرید.